پیش‌بینی ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید برای لرستان

کد خبر: 
۲۹۳۰
رئیس اتاق بازرگانی لرستان خبر داد؛

پیش‌بینی ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید برای لرستان

پیش‌بینی 1400 میلیارد تومان سرمایه جدید برای لرستان

رئیس اتاق بازرگانی لرستان از پیش‌بینی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید برای استان از سه مسیر مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حسین سلاح‌ورزی شامگاه چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران طی روزهای اخیر شاخص قیمت مصرف کننده یا تورم مربوط به دی ماه را منتشر کرده است، اظهار داشت: خلاصه این آمار نشان می‌دهد که در بخش شاخص کل خانوارهای روستایی، میزان رشد تورم نسبت به ماه قبل حدود ۱.۷ درصد بوده، میزان افزایش تورم نسبت به ماه قبل در لرستان ۱.۶ درصد بوده که تقریباً از متوسط کشوری کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش شاخص کل خانوارهای شهری نیز متوسط رشد کشور ۱.۹ درصد در لرستان این عدد ۱.۶ درصد بوده است، افزود: این امر نشان دهنده کاهش رشد شتابان تورم نسبت به ماه‌های گذشته است و در شاخص‌های اندازه گیری تورم بیشترین کاهش رشد هم مربوط به بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره اینکه با توجه به تحولات پیش روی عرصه اقتصاد کشور در ماه‌های آینده و به خصوص در سال ۱۴۰۰، علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که امکان سرمایه گذاری خارجی ممکن است تا حدودی فراهم شود، افزود: در این راستا برنامه و هدف گذاری با محوریت دستگاه‌ها و نهادهای اقتصادی با عنوان «لرستان ۱۴۰۰» تهیه و تدوین شود.

سلاح‌ورزی، بیان داشت: در این برنامه به جز برنامه‌های مدون و مصوب، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید را از سه مسیر مختلف بازار پول، بازار سرمایه و بورس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای استان پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این امر مستلزم تدوین یک برنامه منسجم، شناسایی پروژه‌ها، طرح‌ها و تکمیل یا توسعه طرح‌های موجود است، عنوان کرد: متناسب با نیاز، طرح‌ها و پروژه‌ها پیگیری لازم را در حوزه سرمایه گذاری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان، افزود: در کنار کارهای معمولی که در سال ۱۴۰۰ در پیش روی بخش‌های اقتصادی استان داریم، اگر بتوانیم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جدید را هم تأمین مالی و جذب سرمایه کنیم شاید کمک مؤثری را به حوزه اقتصاد داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - لرستان۱۴۰۰ - اتاق ایران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم