پیشرفت ۹۶ درصدی تقاطع غیر همسطح «شول آباد» الیگودرز

کد خبر: 
۵۹۳۱
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان:

پیشرفت ۹۶ درصدی تقاطع غیر همسطح «شول آباد» الیگودرز

پیشرفت ۹۶ درصدی تقاطع غیر همسطح «شول آباد» الیگودرز

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: سازه پل تقاطع غیر‌ هم‌سطح شول آباد برای مسیر رفت و برگشت الیگودرز _ اصفهان با ۹۶ درصد پیشرفت با تکمیل مابقی رمپ‌های آن  به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «داریوش اسدزاده» با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح شول آباد پس از احداث سد حوزیان حدودا ۲ کیلومتر به سمت اصفهان انتقال و از حوزه آبگیر سد مذکور خارج شد، اظهار کرد: بر این اساس و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و روستاهای متعددی که در مسیر محور فرعی الیگودرز -شول آباد قرار دارند، مطالعات اجرایی محل اجرایی تقاطع شول‌آباد بر اساس درخواست اداره کل و موافقت وزارت راه و شهرسازی انجام و پس از تائید وزارت خانه جهت کاهش و به حداقل رسانیدن تصادفات و مشکلات ترددی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شول آباد را سال ۹۶ عنوان کرد و افزود: پروژه توسط پیمانکار اول با اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سال ۹۶ آغاز شد اما به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد.

به گفته سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان پروژه سال ۹۹ با اعتبار معادل ۱۲ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان به پیمانکار دوم واگذار شد.

اسدزاده پیشرفت فیزیکی تقاطع غیر همسطح شول آباد را ۹۶ درصد عنوان کرد و گفت: سازه پل تقاطع غیر هم سطح شول آباد برای مسیر رفت و برگشت الیگودرز _ اصفهان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: دو عدد از رمپ‌های مسیر رفت و برگشت الیگودرز به شول آباد هم تکمیل و آسفالت شده و مابقی رمپ‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی امکان آسفالت وجود ندارد که در صورت مساعد شدن دمای هوا تکمیل و آسفالت می‌شود و عملا کل تقاطع مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان پروژه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و یخبندان فصول سرد و انجام خدمات خارج از قرارداد نیاز به عقد قرارداد جدید داشته است که این امر نیز در حال انجام است.

اسدزاده بیان کرد: کل هزینه انجام شده برای این پروژه تاکنون ۶۴ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل آن مبلغی حدود ۳۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
شول آباد - راه و شهرسازی لرستان - الیگودرز - داریوش اسدزاده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم