پیشتازی لرستان در پرداخت هزینه به بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور

کد خبر: 
۵۰۹۰
مدیرکل بیمه سلامت لرستان مطرح کرد؛

پیشتازی لرستان در پرداخت هزینه به بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور

پیشتازی لرستان در پرداخت هزینه به بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به روند خوب طرح حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان افزود: با ثبت ۴۸۱ پرونده بیماران خاص و صعب‌العلاج حدود ۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده که در حال حاضر لرستان در این زمینه پیشتاز است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «محسن اسد بیگی» اظهار کرد: خیلی از خدمات نظام جمهوری اسلامی به‌خوبی تبیین نمی‌شود و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی به‌موقع صورت گردد که یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر سلامت هست و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در بحث نظام سلامت اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفری در سطح استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: هدف اصلی سازمان بیمه سلامت خدمات‌رسانی به اقشار کم‌درآمد است و در این راستا سه دهک کم‌درآمد پایین جامعه به‌صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اجرای طرح حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان بیان کرد: در بحث ثبت درخواست بیماران خاص و صعب‌العلاج از تعداد ۵۳ هزار و ۲۵۲ نفر از ثبت نامی در کشور حدود ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر ثبت‌نام مربوط به استان لرستان بوده که ۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

اسد بیگی اظهار کرد: از اجرای طرح تاکنون سه جلسه کارگروه استانی و ۲۰ جلسه کمیته استانی برگزار شده و تابه‌حال ۴۸۱ پرونده مورد تأیید قرار گرفته که حدود ۲۳ میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به هزینه بیماران SMA در استان یادآور شد: تابه‌حال ۲۴ بیمار نشان‌دار شده و هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اسد بیگی تأکید کرد: لرستان در بحث پرداخت هزینه به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کشور پیشتاز بوده و گامی بلند برای جذب اعتبار در این زمینه صورت‌گرفته است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بیمه سلامت لرستان - محسن اسد بيگي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم