پیشتازی «امیکرون» در لرستان

آمارها ۲ برابر شد
پیشتازی «امیکرون» در لرستان

پیشتازی «امیکرون» در لرستان

آمارها نشان از پیشتازی «امیکرون» در لرستان دارد، ابتلا، بستری و مرگ بر اثر کرونا در این استان دو برابر شده و رنگ شهرهای لرستان رو به سمت قرمز شدن است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ روند ابتلاء به «امیکرون» در لرستان رو به افزایش است، رنگ کرونایی شهرهای استان رو به قرمز شدن است، به گفته مسئولان آمار بستری و مرگ بر اثر کرونا دو برابر شده است.

در چنین شرایطی مراجعه برای تزریق واکسن کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌تواند روند صعودی ابتلاء و مرگ بر اثر کرونا را در لرستان متوقف کند در غیر این صورت باید شاهد تکرار مرگ‌های بر اثر این بیماری و داغدار شدن خانواده‌ها باشیم.

در رنگ بندی شهرستان‌ها، خرم آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد و دلفان در وضعیت شکننده زرد قرار دارند.

آمار ابتلاء، بستری و فوتی ۲ برابر شده است

فرهاد زیویار استاندار لرستان در این رابطه اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده در ستاد ملی، روند شیوع امیکرون در کشور رو به افزایش است و آمار ابتلاء، بستری و مرگ بر اثر بیماری نیز افزایش داشته که مقرر شده استان‌ها در صورت حاد بودن شرایط اختیار اجرای تصمیمات لازم را داشته باشند.

وی در خصوص آخرین وضعیت استان افزود: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان آمار ابتلاء، بستری و فوت در استان نیز نسبت به هفته‌های گذشته حدود دو برابر افزایش داشته و مرگ بر اثر کرونا به تعداد چهار نفر در هفته اخیر رسیده است.

استاندار لرستان با تحلیل شرایط کنونی و در نظر گرفتن محدودیت در امکانات و تخت‌های بیمارستانی، افزود: به منظور حفاظت از سلامت جامعه هدف استان که افراد واکسن نزده و دانش آموزان مقطع ابتدایی را شامل می‌شود، مقرر شده آموزش در مهدکودک‌ها و مقطع ابتدایی مدارس شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی به مدت یک هفته به صورت مجازی برگزار شود.

خرم‌آباد نارنجی شد

زیویار با اشاره به تغییر وضیعت خرم آباد به رنگ نارنجی ادامه داد: فرمانداران استان با در نظر گرفتن وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها و همچنین روند شیوع بیماری، اقدامات لازم را در راستای کنترل بیماری تمهید کنند و نسبت به اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند صعودی بیماری و احتمال تغییر در وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها، در صورت لزوم جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور اتخاذ تدابیر لازم، در طول هفته جاری نیز برگزار خواهد شد.

فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی خرم‌آباد مجازی شد

سید عیسی سهرابی سرپرست آموزش و پرورش لرستان نیز در این رابطه گفت: با توجه به وضعیت شکننده کرونایی در لرستان بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت آموزشی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان خرم آباد تا پایان هفته جاری مجازی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در مدارس افزود: فعالیت آموزشی مدارس دوره متوسطه اول و دوم با رعایت فاصله اجتماعی مناسب، الزام دانش آموزان و معلمان به استفاده از ماسک و گندزدایی متوالی محل‌های پرتردد به صورت حضوری و یا ترکیبی به فعالیت ادامه خواهند داد.

از واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان چه خبر؟

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در ادامه به آمار واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: تا صبح روز شنبه ۹۹ درصد جامعه هدف دانش آموزی استان دز اول و همچنین بیش از ۸۲ درصد آنها دز دوم را دریافت کرده‌اند.

سهرابی افزود: در رابطه با آمار واکسیناسیون فرهنگیان نیز تاکنون بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان دز اول و ۹۴ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

لرستان در مسیر قرمز شدن!

بهرام دلفانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: پیش بینی من این است که در روزهای آتی تعداد نمونه‌های ما در استان افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: احتمال دارد که همه شهرهای استان به سمت وضعیت نارنجی و حتی قرمز پیش بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: تا کنون بیش از سه میلیون و ۳۸۵ هزار دُز واکسن کرونا وارد لرستان شده است.

دلفانی افزود: از این تعداد حدود ۹۰ درصد نوبت اول، بیش از ۷۷ درصد نوبت دوم و حدود ۲۲ درصد از جامعه هدف نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

ابتلای بیش از ۱۹۹ هزار لرستانی به کرونا

مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: تاکنون ۱۹۹ هزار و ۱۰۱ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون متأسفانه دو هزار و ۶۹۰ نفر به علت ابتلاء به کرونا در لرستان فوت کرده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد بستری‌های مشکوک و قطعی کرونا در استان را ۱۷۱ نفر اعلام کرد.

منبع: مهر لرستان

انتهای پیام/

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم