پیروزی انقلاب باید به تمدن نوین اسلامی ختم شود

کد خبر: 
۴۹۴۴
خطیب جمعه خرم‌آباد؛

پیروزی انقلاب باید به تمدن نوین اسلامی ختم شود

پیروزی انقلاب باید به تمدن نوین اسلامی ختم شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امیدآفرینی موتور پیشران نظام اسلامی است و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز حرکت در مسیر پیشرفت بود که باید به تمدن نوین اسلامی ختم شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه این هفتهٔ خرم‌آباد ایجاد یاس و ناامیدی در کشور را از اهداف شوم دشمنان دانست و افزود: آمریکا و حامیانش برای ایجاد ناامیدی بین مردم ایران تلاش می‌کنند؛ اما همه توطئه‌های دشمنان با هوشیاری، بصیرت‌افزایی و آگاهی مردم خنثی می‌شود.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به وجود سه درصد سنگ‌های تزیینی دنیا را در لرستان گفت: استان لرستان به‌اندازه ۲۵۰ میلیون نفر سنگ تزیینی دارد و باتوجه‌به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان ایجاد چندین کارخانه پتروشیمی، صنایع تبدیلی، کشت و صنعت و مراکز دانش‌بنیان برای توسعه استان ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی گفت: با مشارکت و همدلی مردم و مسئولان در جهت جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد ارزش‌افزوده تا حدودی مشکل بیکاری در استان مرتفع می‌شود.

جامعه امروز نیازمند سیره فاطمی است

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: صبر و پایداری در برابر مشکلات، احترام به همسر، درک متقابل، مدیریت خانه و خانواده و تربیت صحیح فرزندان را از ویژگی‌های برجسته دخت نبی مکرم اسلام دانست و گفت: جامعه امروز به‌ویژه بانوان بیش از هر زمانی نیازمند سیره فاطمی است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در سال ۵۸، عنوان کرد: کشور ما همچنان نیازمند ادامه این نهضت سوادآموزی است، از همه آموزش دهندگان در نهضت سوادآموزی تقدیر و تشکر می‌کنم که در این مسیر خداپسندانه مجاهدت می‌کنند، به‌طورقطع پاداش فراوانی در نزد خداوند دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: البته بر اساس قوانین انتظار می‌رود که مسئولان و دستگاه‌های مرتبط به درخواست‌ها و تقاضاهای این قشر زحمتکش توجه کنند، ما هنوز در استان بیش از ۴۲ هزار بی‌سواد داریم که عدد زیادی است و باید همه دستگاه‌ها به کمک سازمان آموزش‌وپرورش بیایند و کمک کنند تا دیو بی‌سوادی ریشه‌کن شود، چون تلاش در جهت سوادآموزی امری است که همه دستگاه‌ها باید کمک کنند، اینکه دور هم بنشینند و مصوباتی تصویب شود، اما در عمل ناقص اجرا شوند و همکاری‌های لازم صورت نگیرد، پسندیده نیست.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
خطبه های نماز جمعه - نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم