پیدا شدن سنگ نوشته تاریخی سلامگاه قبرستان «خضر» خرم‌آباد

کد خبر: 
۴۷۷۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد؛

پیدا شدن سنگ نوشته تاریخی سلامگاه قبرستان «خضر» خرم‌آباد

پیدا شدن سنگ نوشته تاریخی سلامگاه قبرستان «خضر» خرم‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پیدا شدن سنگ نوشته تاریخی قبرستان خضر خرم‌آباد معروف به سنگ سلامگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «عطا حسن‌پور» امروز جمعه با اعلام این خبر افزود: حدود سه سال پیش سنگ نوشته تاریخی قبرستان خضر در خرم‌آباد معروف به سنگ سلامگاه، توسط عده‌ای سودجو از جای خود خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

وی با تقدیر از پیگیری‌های «سید محمد سیف‌زاده» پژوهشگر لرستانی بیان داشت: محل انتقال سنگ نوشته‌ی مذکور در زیر ده‌ها تن نخاله‌ی ساختمانی در محدوده آرامستان صالحین خرم‌آباد، مشخص شد و با تلاش نیروهای شهرداری این سنگ‌نوشته از زیر نخاله‌های ساختمانی بیرون کشیده شد و به همکاران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی لرستان تحویل داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: این سنگ‌نوشته سه وجهی و مثلثی شکل حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد و دارای سه متن متفاوت با ادعیه و آیات قرآنی است که هر کدام از آنها با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می‌شود و حجار آن شخصی به نام «ابوالقاسم شیرازی» است.

«حسن‌پور» در پایان با قدردانی از همراهی «امید ساکی» مدیرعامل آرامستان، عوامل شهرداری خرم‌آباد و همچنین همکاری لجستیکی «حمیدرضا کرم‌وند» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، گفت: اطلاعات تکمیلی در درباره این سنگ به زودی منتشر خواهد شد. 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سنگ نوشته - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم