پرورش مرغ سایز در دستور کار قرار دارد

کد خبر: 
۵۰۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

پرورش مرغ سایز در دستور کار قرار دارد

پرورش مرغ سایز در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: پرورش مرغ سایز به‌صورت جدی در دستور کار استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سید «عماد شاهرخی» با اشاره ‌به مازاد تولید مرغ گوشتی در استان گفت: چنانچه پرورش به سمت مرغ سایز سوق یابد این مهم به‌عنوان یک مزیت صادراتی لحاظ خواهد شد و مدت پرورش مرغ با وزن بالا بیشتر است و مرغ‌هایی که در زمان بیشتری پرورش یابند در بافت‌های چربی آنتی‌بیوتیک بیشتری دارند که سلامت مصرف‌کننده را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی وزن مرغ زنده از ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم بالاتر می‌شود حداقل ۵۰ گرم چربی به طور میانگین به وزن آن اضافه می‌شود، اضافه کرد: درصورتی‌که مرغ سایز چربی در محوطه شکمی ندارد که بازارهای هدف نیز این مرغ‌ها را به وزن یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم پذیرش می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به متوسط تولید ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و مصرف ۵۰ هزارتنی آن در لرستان بیان کرد: می‌توان این مازاد تولید را به کشورهای هدف صادر کرد که برای تحقق این مهم باید پرورش مرغ سایز در دستور کار قرار گیرد.

شاهرخی همچنین گفت: پرورش مرغ سایز به‌صورت جدی در دستور کار استان قرار دارد؛ چرا که علاوه بر مزیت صادراتی، اگر مرغ با وزن پایین به کشتارگاه تحویل داده شود، تولیدکنندگان می‌توانند تعداد دفعات جوجه‌ریزی را حداقل یک نوبت افزایش دهند و به طور میانگین چهار دوره جوجه‌ریزی را به پنج یا ۶ دوره افزایش دهند که در استفاده بهینه از ساختمان و تأسیسات مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: بنا بر بررسی‌های صورت‌گرفته، مصرف دان در یک مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای نسبت به مرغ غیر سایز ۲۶ تن کاهش می‌یابد و از خروج ارز به‌واسطه خرید نهاده‌ها جلوگیری خواهد شد و باتوجه‌به اینکه سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود که اگر تولید را به سمت مرغ سایز سوق دهیم سالانه ۴۰ میلیون کیلوگرم در مصرف دان صرفه‌جویی می‌شود.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی - مرغ سایز

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم