پرداخت تسهیلات به صنعتگران لرستان

کد خبر: 
۶۰۹۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان؛

پرداخت تسهیلات به صنعتگران لرستان

پرداخت تسهیلات به صنعتگران لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ باهدف ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی به صنعتگران استان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن پور اظهار کرد: این تسهیلات از ردیف اعتباری تبصره ۱۸ بوده است که پس از تکمیل پرونده، تهیه مستندات و معرفی به بانک، به ۲۱۹ صنعتگر استان پرداخت شد.

وی افزود: صنایع‌دستی یکی از مهمترین ابعاد فرهنگی یک کشور است و در ایجاد اشتغالزایی مولد و دیرپا نقش بسزایی دارد که این تسهیلات ارزان قیمت ویژه اشتغال نیز در این راستا اعطا شده است.

حسن پور با اشاره به بررسی مشکلات این حوزه توسط کارشناسان و با همفکری هنرمندان، اظهار داشت: ارائه راهکار در این حوزه می‌تواند به حفظ این صنعت کمک کرده و در نتیجه باعث بهبود وضع اقتصادی و ارزآوری جامعه شود.

وی گفت: رشته‌های قلمزنی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفالگری، هنرهای چوبی، سازسازی، تولیدات چرمی دست دوز، گلیم، ماشته و ریسندگی مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت مبلغ یاد شده در راستای تبصره ۱۸، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز در راستای توسعه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی بصورت تسهیلات به هنرمندان استان پرداخت شده است. 

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
پرداخت تسهیلات - صنعتگران لرستان - میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم