وقتی آقای مدیر کم‌کاریش را پشت «ماسک دروغ» پنهان می‌کند

وقتی آقای مدیر کم‌کاریش را پشت «ماسک دروغ» پنهان می‌کند

با ورود کرونا ویروس به استان‌های همجوار، در لرستان برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک تنفسی، ژل ضدعفونی کننده و الکل کمیاب و بعضاً نایاب شد. برخی که دستشان به دهنشان می‌رسید ماسک‌های ۴۱۰ تومانی را ۲۰ هزار تومان و الکل‌های ۷۰درصد را با سه برابر قیمت واقعی خریداری کردند تا به زعم خود بیشتر زنده بمانند. اما کسانی هم بودند که توان تهیه اقلام بهداشتی از بازار آزاد را نداشتند. همین امر سبب شد استرس و ترس از ابتلا به این ویروس در بین قشر ضعیف جامعه افزایش یابد.
در این برهه از زمان خبر مسرت بخشی روی خروجی پرتال سازمان صمت لرستان قرار گرفت. خبر این بود «رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تحویل ۳۰ هزار عدد ژل ضد عفونی کننده برای مقابله با کرونا ویروس به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.»
به سرعت توسط اهالی رسانه‌ی لرستان در فضای مجازی به صورت گسترده و از جمله در برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر شد.
اما خبرنگار پایگاه خبری زرک، پیگیر موضوع شد تا اینکه امین حسنوند، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان شامگاه سه‌شنبه (۶ اسفند ۹۸) از آمارسازی و حرف‌های بی‌عمل محمدرضاصفی‌خانی، رییس سازمان صمت استان پرده برداشت.

رییس صمت لرستان اصلاً جواب تلفن ما را نمی‌داد
حسنوند با تأکید بر اینکه برای صدور مجوز افزايش توليد مواد ضدعفونی در شركت‌های توليدی استان از دوشنبه تا بامداد سه‌شنبه در کارخانه الکل‌سازی حضور داشته است، تصریح کرد: «با صاحبان کارخانه بحث کردم، با سعید رازانی دادستان خرم‌آباد تماس تلفنی داشتم تا بالاخره مجوز صادر شد.»
وی با اشاره به اینکه اين مجوزها موقتی بوده و توليد آن تا زمان اتمام شيوع احتمالی بيماری كرونا در استان ادامه دارد، افزود: «زمانی که در کارخانه الکل‌سازی بودم با رییس سازمان صمت لرستان تماس گرفتم که آقای صفی‌خانی اصلاً جواب تلفن ما را نمی‌داد.»

تکذیب می‌کنم/ موضوع را با دادستان مطرح کرده‌ام
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان اعلام کرد: «گفته‌ی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان مبنی بر اینکه ۳۰هزار ژل ضدعفونی کننده را به منظور مقابله با کرونا ویروس تحویل این معاونت و دانشگاه داده است، تکذیب می‌کنم.»
حسنوند با بیان اینکه من احتمالاً فردا (۷ اسفند) نامه‌ای برای صفی‌خانی ارسال خواهم کرد، خطاب به رییس سازمان صمت لرستان گفت: «شما این ادعا را کردی لطف کن فاکتورهایی که به معاونت غذا و دارو و رسیدهایی که به دانشگاه علوم‌پزشکی تحویل داده‌ای را برای ما ارسال کن.»
وی با تأکید بر اینکه اتفاقاً پس از اطلاع از خبر غیرواقعی رییس سازمان صمت بلافاصله موضوع را با دادستان خرم‌آباد و مدیرکل تعزیرات لرستان مطرح کردم، خاطرنشان کرد: «به آنها عرض کردم نمی‌شود کسی در داخل خانه‌ی خود با خیال راحت پای بخاری بنشیند و ببیند دیگران چه کارهایی را به ثمر رسانده‌اند آنها را عملکرد خود قرار دهد.»

سمیه روزبهانی/ زرک

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم