وضعیت سطح آب مخازن سدهای لرستان

کد خبر: 
۶۹۱۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تشریح کرد؛

وضعیت سطح آب مخازن سدهای لرستان

وضعیت سطح آب مخازن سدهای لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان وضعیت سطح آب مخازن سدهای استان را تشریح  کرد و گفت: ۴۷ درصد مخازن سد‌های استان پر شده و حجم آب موجود در آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «داریوش حسن‌نژاد» با اعلام این مطلب افزود: در اردیبهشت امسال متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان نسبت به اردیبهشت پارسال حدود ۶ دهم متر افزایش داشته است که معادل حجمی حدود ۶ میلیون مترمکعب بوده است.  

وی گفت: حجم افزایش در حوضه کرخه در همین بازه زمانی ۳۵.۵۵ میلیون مترمکعب گزارش شده و در حوضه کرخه افزایش سطح آب و مخزن مربوط به دشت‌های کوهدشت و الشتر با ۱.۷ متر افزایش سطح آب و افزایش مخزن به ترتیب حدود ۹.۳ و ۱۰.۸ میلیون مترمکعب بوده است.  

«حسن‌نژاد» حجم افت در حوضه کارون بزرگ را ۳۰ میلیون مترمکعب اعلام و عنوان کرد و گفت: کمترین حجم بارندگی‌ها در اردیبهشت سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در محدوده ازنا و الیگودرز اتفاق افتاده است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود:  بیشترین تغییرات افت در حوضه کارون بزرگ مربوط به دشت ازنا و الیگودرز با ۱.۴ متر افت سطح آب و کسری مخزن حدود ۲۸.۵ میلیون متر مکعب در اردیبهشت امسال نسبت به همین بازه زمانی سال گذشته بوده است.  

«حسن‌نژاد» گفت: همچنین متوسط بارش استان از ابتدای مهر تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس آمار سازمان هواشناسی برابر ۵۲۶ میلیمتر بوده است که نسبت به سال آبی گذشته که ۵۱۴ میلی‌متر بوده دو درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری که ۵۸۳ میلی‌متر بوده حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.  

وی اعلام کرد: متوسط دبی اندازه‌گیری شده رودخانه‌های لرستان در اردیبهشت امسال نسبت به پارسال ۴۳ درصد افزایش و نسبت به اردیبهشت طول دوره آماری حدود ۴۶ درصد کاهش یافته است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت آب منطقه ای لرستان - داریوش حسن نژاد - سدهای لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم