ورود نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به لرستان

کد خبر: 
۳۹۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

ورود نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به لرستان

ورود نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ورود نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به این استان خبر داد و گفت: این دستگاه پیشرفته ۲۵۶ قطعه‌ای تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمدرضا نیکبخت امروز با اعلام این خبر افزود: برای خرید این دستگاه تشخیصی با دلار چهار هزار تومان ۹ میلیارد و ۲۰۰ تومان هزینه شده است که با دلار آزاد حدود۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی ادامه داد: تشخیص مشکلات مربوط به عروق مغزی، قلبی و کلیوی است و حتی نوع سنگ‌کلیه توسط این دستگاه انجام می‌شود و در کل بیمارستان‌های دولتی ایران کمتر از ۱۰ دستگاه از این نمونه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر جانمایی، آماده سازی زیرساخت و آموزش نیروهای انسانی در این راستا آغاز شده است و ظرف ۲ تا سه ماه آینده بهره برداری می‌شود.

نیکبخت ادامه داد: پیش از این انجام اقدامات تشخیصی مرتبط با این دستگاه با اعزام بیماران استان به تهران صورت می‌گرفت که با هزینه‌های بالا، ترددهای طولانی مدت و مشکلات اقامت همراه بود.

وی با اشاره به انجام خدمات این دستگاه با تعرفه دولتی افزود: خریداری و نصب ۱۱ دستگاه سی تی اسکن، ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز و چهار ام‌آر‌آی از جمله خدمات دولت فعلی در حوزه بهداشت و درمان لرستان است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - تجهیزات پزشکی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم