ورود دومین محموله واکسن کووید۱۹ به لرستان

کد خبر: 
۳۲۹۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

ورود دومین محموله واکسن کووید۱۹ به لرستان

ورود دومین محموله واکسن کووید19 به لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ورود دومین محموله واکسن کووید۱۹ به این استان خبر داد و گفت: ظرفیت این محموله ۷۸۰ دوز است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمدرضا نیکبخت روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: این محموله نیز برای کادر درمان با اولویت کارکنان بخش‌های کرونا و مراکز غربالگری تزریق می‌شود.

وی افزود: محموله نخست تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان با اولویت کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی بوده و مرحله دوم فاز نخست بعد از ۲۱ روز به دریافت کنندگان تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه این واکسن در ۲ نوبت تزریق می‌شود، اظهار داشت: دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می‌شود و بر این اساس کادر درمانی بخش‌های مذکور که تاکنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت می‌کنند.

نیکبخت اظهار داشت: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شده است از نوع روسی و با نام تجاری «اسپوتنیک ۵» است که در حال حاضر مجوز تزریق را برای افراد زیر ۱۸ سال ندارد.

وی، ادامه داد: فاز اول تزریق برای افرادی است که بیشترین خطر ابتلا را دارند و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر و مراکز نگهداری عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا است و با فاصله سنی ۱۰ سال تعیین می‌شود.

نیکبخت افزود: بر این اساس از افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵و ۵۵ تا ۶۵ ساله را در بر می‌گیرد.

وی، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال بخشی از جمعیت عمومی شامل گروه‌های پرخطر مردم نیز واکسن کرونا را دریافت کنند اما در حال حاضر تزریق واکسن برای مادران باردار و مادرانی که فرزند شیرخوار دارند، در برنامه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته و تغییر رنگ برخی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مردم نباید از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شوند چراکه ویروس کرونا همچنان قربانی می‌گیرد.

نیکبخت افزود: افزایش آمار مبتلایان و تعداد بستری‌ها که منجر به تغییر رنگ برخی شهرستان‌های استان از آبی به زرد شده نشان دهنده بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی طی چند هفته گذشته است که با ادامه این روند، موج چهارم شیوع ویروس با شدت بیشتری بروز خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - واکسن - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم