وجود ۹۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان 

کد خبر: 
۵۳۰۴
مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

وجود ۹۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان 

وجود ۹۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان 

خرم‌آباد ـ مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از وجود ۹۰۰ مدرسه تخریبی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «یونس بهاروند» در سه‌شنبه‌های خبری این هفته با بیان اینکه ۸۷ پروژه در قالب ۵۰۱ کلاس درس در دست اجرا داریم، اظهار کرد: پروژه‌ها حدود ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارند و ۶۷ پروژه از ۸۷ پروژه با ۱۷۰ کلاس درس تا مهرماه سال جاری آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم در راستای جهاد تبیین آنچه انجام شده است را بگوییم، اضافه کرد: نوسازی مدارس بر مبنای «رعایت عدالت‌محوری در فضاهای آموزشی» کار می‌کند. 

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: از ۴۰۰۰ مدرسه ایران ۳۱۰۰ مدرسه در دوره جمهوری اسلامی ساخته شده و در برنامه چند ساله داریم که بقیه مدارس قدیمی تخریب و بازسازی شود و فضاهای آموزشی در شأن نظام اسلامی، باشد.

بهاروند بیان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه به مناطق محروم و دارای سرانه پایین فضای آموزشی دارد تا این مناطق نیز به‌تدریج به سرانه موردنظر برسند، البته در این راه خیرین مدرسه‌ساز خیلی به ما کمک کردند.

وی به تفاهم‌نامه‌ نوسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی اشاره و اعلام کرد: قرار است در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی ۱۱۵۰ مدرسه با ۳۵۰۰ کلاس درس نوسازی شوند، البته ۵۰ نمازخانه را هم به کلاس‌های درس اضافه کرده‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه از حدود ۴ هزار مدرسه لرستان حدود ۹۰۰ مدرسه تخریبی است، بیان کرد: در قالب طرح شهید پناهی ۱۶۸ پروژه در استان مصوب شده که از این تعداد قرارداد ۱۰۱ پروژه منعقد شده است.

بهاروند ایرانیان با بیان اینکه ۷۷ پروژه طرح شهید پناهی در حال اجراست و تا مهرماه تکمیل می‌شوند؛ اما تلاشمان این است ۱۰۱ پروژه را تا دهه فجر امسال آماده کنیم، تصریح کرد: طرح شهید پناهی برای استانداردسازی مدارس کانکسی است که بیش از ده دانش‌آموز دارند و بنیاد برکت ۴۰ درصد از هزینه اجرای طرح شهید پناهی را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف خرید و تامین تجهیزات مدارس شده است که ۶ میلیارد تومان آن به هنرستان‌ها اختصاص پیدا کرده است، همچنین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه استخر گلدشت شرقی که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد کنار گذاشته‌ایم، افزود: البته می‌دانیم که استخر با این رقم جمع نمی‌شود؛ اما شروعی برای پیش‌بردن این پروژه است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان به اعتبارات استانی و ملی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته اعتبار استانی اداره کل نوسازی مدارس ۳۸ میلیارد تومان و اعتبارات ملی ۳۸۰ میلیارد تومان بود که اعتبارات استانی نوسازی رقم اندکی بود.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل نوسازی مدارس لرستان - یونس بهاروند - مدارس لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم