وجود ۹۰۰هکتار سکونت‌گاه غیررسمی در لرستان

کد خبر: 
۴۱۶۰
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

وجود ۹۰۰هکتار سکونت‌گاه غیررسمی در لرستان

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از وجود ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «وحید کرم‌الهی» در سخنانی با بیان این که امسال ۱۸ پروژه در استان در دست اجراست، گفت: بیشتر پروژه‌ها مربوط به بهسازی فضای شهری، شامل بهسازی معابر و فضاهای باز محله‌ها می‌شود.

وی با اشاره به این که امسال در ردیف‌های ملی، سه ردیف اعتبار برای پروژه‌های در دست احداث دیده شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها اکثراً شامل تکمیل پروژه‌های سال‌های گذشته می‌شود اما برای سال‌جاری نیز ۳ پروژه جدید تعریف شده است. مجموع اعتبارات ردیف‌های ۰۰۱ و ۰۰۲ حدود ۵ میلیارد تومان است و در صورت تخصیص تبصره ۱۸ مبلغ ۸ میلیارد تومان دیگر نیز قابل تعریف است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان و بازدید او از پروژه‌های بازآفرینی استان اظهار کرد: ایشان در سفر خود بر اولویت ساماندهی محله «دره اسدآبادی» و تخصیص مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری خرم‌آباد تاکید کرد که این دو مورد در دست پیگیری است.

کرم الهی افزود: سال گذشته تعداد ۲ سرای محله در محله‌های «گل سفید» خرم‌آباد و «ناصرالدین» دورود در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیدند، هم اکنون نیز خانه محله «دره غریب» بروجرد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال احداث هست.

وی به سه پروژه تعریف شده برای سال جاری هم اشاره کرد و گفت: پروژه‌های جدید که در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ تعریف شده عبارتند از احداث فضای ورزشی روباز، احداث خانه محله «اسلام‌آباد» در بروجرد و بهسازی فضای محله «دره اسدآبادی» خرم‌آباد که در دستور کار قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان این که استان لرستان ۲۵ شهر دارد، عنوان کرد: لرستان دارای ۲ هزار و ۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شامل ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد میانی است و حدود ۳۷۰ هزار نفر در این محله‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل راه و شهرسازی لرستان - وحید کرم الهی - بازآفرینی شهری ایران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم