وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع دستی در لرستان

کد خبر: 
۶۹۲۴
مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع دستی در لرستان

وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع دستی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع دستی در سطح استان خبر داد.

 

به گزارش زرک، «عطا حسن‌پور» بیستم خرداد با اعلام این خبر افزود: این صنعتگران در حوزه صنایع‌دستی و با تولیدات مختلف که اغلب آنان در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش افزوده در تلاش هستند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: صنایع‌دستی این استان از پیشینیه تاریخی برخوردار بوده که براساس آثار به دست آمده در لرستان، «دندان نیش گوزن» از دوره پارینه سنگی و با قدمت ۴۲ هزار ساله با کاربری زیورآلات از جمله صنایع‌دستی استان بوده است.

 

او با اشاره به احیای چندین رشته صنایع‌دستی در سال‌های اخیر اظهار کرد: با هدف توسعه صنایع‌دستی در استان چند کارگاه جدید مانند زره بافی، ساخت زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

«حسن‌پور» تصریح کرد: همچنین برای توسعه صنایع‌دستی و آموزش به عموم مردم، طرح تکام در مناطق محروم همچون کوهدشت، معمولان، پلدختر و رومشکان اجرا شده است.

 

او افزود: همچنین طرح‌های آموزشی با همکاری بین بخشی با سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح و فنی و حرفه‌ای در حال اجراست و علاقمندان می‌توانند در این دوره‌های رایگان حضور یابند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: همچنین با هدف حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در استان بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که همه این تسهیلات در راستای اشتغالزایی و توسعه مشاغل حوزه صنایع‌دستی بکارگیری شده است.

 

او اضافه کرد: با هدف توسعه اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی نیز بازارچه دائم در باغ گلستان فعالیت دارد که در ۱۵ روز تعطیلات نوروز امسال بیش از ۷ میلیارد تومان صنایع‌دستی در آن به فروش رسیده است.

 

«حسن‌پور» با اشاره به وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع‌دستی در سطح استان نیز افزود: علاوه بر این بازارچه‌ها، برخی از صنعتگران استان نیز در نمایشگاه‌های کشوری و بین المللی حضور داشته‌اند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن پور - بازارچه - صنایع دستی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم