واگذاری سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار 

کد خبر: 
۳۰۸۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

واگذاری سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار 

واگذاری سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار 

در دیداری که مدیرعامل آب منطقه‌ای به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل شیلات استان لرستان با  سرمایه‌گذار و کارآفرین نمونه در زمینه‌ی پرورش ماهی در قفس داشتند، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش آب و گردشگری تاسیسات آبی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این دیدار گفت: علاوه بر وظایف ذاتی شرکت در تامین منابع آب شرب، کشاورزی، صنایع و خدمات استان و نیز بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب، گردشگری در پیرامون تاسیسات و منابع آبی و هم‌چنین ایجاد پرورش ماهی در قفس در سدها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد.

داریوش حسن‌نژاد افزود: طبق توافق به‌عمل آمده با سرمایه‌گذار ۱۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهی در اراضی پایاب سد و هم‌چنین ایجاد پرورش ماهی در قفس درسد سیمره و صید گله‌ای از سد و ایجاد مزرعه تولید بچه ماهی مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

وی توضیح داد: با احداث این صنعت در پایاب سد سیمره در داخل استان حدود ۲۰۰۰ اشتغال ایجاد و تولید ۲۰۰۰ تن ماهی به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس نیز در سدهایی که تخصیص آب شرب نداشته باشند مشکلی نداشته و پروانه بهره برداری برای سرمایه گذاران صادر می‌شود.

حسن‌نژاد در پایان گفت: با توجه به ظرفیت بالای سدهای استان برای توسعه‌ی گردشگری حمایت جدی از این پروژه‌ها برای حفظ اشتغال در استان لازم است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - سد سیمره

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم