همایش سران ایلات و طوایف لرستان

کد خبر: 
۶۱۵۳
استاندار لرستان؛

همایش سران ایلات و طوایف لرستان

همایش سران ایلات و طوایف لرستان

فرهاد زیویار شنبه، ۲۱ بهمن در همایش سران ایلات و طوایف لرستان ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، به تبیین نقش ایلات و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ایلات استان لرستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر ولایت بوده و همواره پای نظام و انقلاب با قدرت ایستاده‌اند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، استاندار لرستان شاخصه‌های ایلات و عشایر را مورد توجه قرار داد و افزود: روحیه دلاوری، غیرت، حق‌جویی و حق‌طلبی از جمله شاخص‌های مهم ایلات و عشایر به شمار می‌روند، که بنا بر این شاخص‌ها هیچگاه به خاک، وطن، دین و مذهب نه تنها پشت نکرده؛ بلکه از مدافعان و پاسبانان مرزهای خاکی و اعتقادی هستند.

وی گفت: ایلات استان لرستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر ولایت بوده و همواره پای نظام و انقلاب با قدرت ایستاده‌اند.

زیویار با تأکید بر اینکه شاخص‌های فوق از ایلات و عشایر جامعه‌ای استکبارستیز و مخالف استبداد و استعمار ساخته است، گفت: ایلات و عشایر بخش جدانشدنی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین هستند.

ایلات و عشایر لرستان در خط مقدم مبارزه با دشمن حضور پیدا کرده‌اند

استاندار لرستان با اشاره به سابقه حضور ایلات و عشایر در انقلاب اسلامی گفت: هرگاه کشور توسط دشمن مورد تهدید قرار گرفته ایلات و عشایر در خط مقدم حضور پیدا کرده‌اند و در مبارزه برای پیشبرد اهداف نهضت انقلاب اسلامی پیش‌قدم بوده‌اند.

وی بیان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و نیاز کشور و نظام به منظور دفاع همه اقشار این عشایر و ایلات لرستان با لبیک به فرمان امام(ره) در جبهه‌های حق علیه باطل و همچنین در پشت جبهه‌ها نقش فعالی داشتند.

عشایر و ایلات از حامیان و مدافعان علما و مراجع بوده‌اند

استاندار لرستان ولایت‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های ایلات و عشایر دانست و گفت: با توجه به این ویژگی ارتباط تنگاتنگی با مراجع و علمای بلاد داشته‌اند. ایلات و عشایر لرستان در کنار ارتباط با علما از حامیان و مدافعان علما و مراجع بودند، که از آن نمونه می‌توان به پشتیبانی از آیت‌الله کمالوند و شهید سیدفخرالدین رحیمی در مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد.

انقلاب اسلامی نتیجه دو قرن مبارزه با استعمار و استبداد است

زیویار انقلاب اسلامی را نتیجه دو قرن مبارزه با استعمار و استبداد دانست که از سوی ملت ایران شکل گرفت و افزود: این ملت فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده‌اند؛ اما در کنار این حوادث و توطئه‌ها، آنچه که آینده نظام اسلامی را تضمین کرده است غیرت و حمیت دینی مردم ایران است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ سال مقاومت و مبارزه ملت ایران با رهبری علما و مرجعیت دینی باعث شد حکومت موروثی و بدون لیاقت و شایستگی افراد در قاجار و پهلوی کنار گذاشته شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مبارزات چندین ساله ملت باعث شد مردم به درجه‌ای از رشد برسند که سرنوشت خودشان را خود تعیین کنند، افزود: در دوره‌ای که نظام سلطه و غرب همه عالم را در بر گرفته بود مردم کشور بدون توجه به مناسبات آن دوره یک انقلاب بزرگ مستقل با شعار «استقلال، آزادی و در نهایت جمهوری اسلامی» را رقم زدند.

در جمهوریت نظام همه مردم از اقشار مختلف نقش‌آفرین هستند

زیویار با بیان اینکه در جمهوریت نظام اسلامی، همه مردم از اقشار مختلف، ایلات و طوایف نقش دارند، افزود: در اسلامیت آن نیز با توجه به اینکه قریب به اتفاق مردم کشور شیعه هستند با تنوع و فرهنگ‌های متعدد مردم نقش‌آفرین هستند.

استاندار لرستان ایلات و عشایر را بخش مهمی از جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: عشایر و ایلات مردم هستند؛ یعنی جمهوریت نظام، جمهوریتی که در آن معتقدانه برای حفظ این مملکت قدم برداشتند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند

زیویار با اشاره به اهمیت جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این جشن نماد ایستادگی، مقاومت و استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران است و مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
ایلات و عشایر لرستان - انتخابات - استاندار لرستان - فرهاد زیویار - همایش ایلات و عشایر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم