نوبخت؛ پدر وعده ایران

خادمی و سودای نوبل 

نوبخت؛ پدر وعده ایران

نوبخت؛ پدر وعده ایران

لیلا سلیمانی*

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ خداوندگار یا پدر وعده ایران! شاید لقب شایسته‌ای باشد برای آقای نوبخت، سیاستمدار کهنه‌کاری که خوب شوت می‌کند و چنان توپ را به زمین مردم می‌اندازد که سالها طول می‌کشد مردم توپ را پیدا کنند! چه برسد به اینکه زمین را بشناسند و بدانند در زمین چه کسی بازی می‌کنند.

این ترفندی که مدت‌هاست سیاستمداران ما در پیش گرفته‌اند و با استراتژی «بهترین دفاع حمله است» از خود رفع مسولیت کرده و مدعی مردم می‌شوند. حرکتی که بارها از سیاستمداران کشوری و استانی شاهد آن بوده و هستیم.

به راستی مخاطب این افراد کیست چه کسی و یا کسانی باید تسهیلات طرح توسعه مینی پالایشگاه پلدختر را تهیه و تامین کنند؟ آیا پایان دولت پایان فصلی از زندگی مردم است؟ مگر برنامه‌های توسعه و بخصوص برنامه ششم، در این دولت شروع و در دولت بعدی خاتمه می‌یابد؟ چرا از مسولیت شانه خالی می‌کنید؟

وعده‌های پوچ و تو خالی تا کی؟ وعده کدام پروژه را می‌دهید؟ چرا گزارشی از درصد تحقق اهداف، برنامه‌ها و وعده‌های قبلی‌تان را به مردم نمی‌دهید؟

استاندار یا بهتر بگوییم استان‌نداری که پس از چهار سال وعده و عید و امروز فردا و دلخوش کردن به عملکرد اداری و صرفاً ارسال گزارش به تهران، مقام ششم در بین استانداری‌های کشور را کسب می‌کند را چه عاملی جز چند کیلو عسل و روغن با کیفیت و گردو می‌تواند به این مقام برساند؟

خودتان بهتر می‌دانید دین صدها هزار نفر از مردم محروم لرستان بر عهده بی لیاقت مدیرانی است که صرفا حفظ میزشان را اوجب واجبات می‌دانند است و قید افراد شایسته را زده اید تا در انتصابات، رضایت افراد ذی نفوذ یا همان خواص احزاب را مد نظر خویش قرار داده اید.  اینکه چگونه می‌خواهید در پیشگاه عدل الهی پاسخگوی این ناکارآمدی‌ها و معاملات پنهانی باشید را خودتان بهتر می‌دانید.

 وقتی نگاهی به تخصص معاونین استاندار داشته باشیم کارشناس آموزش معاون اقتصادی و عمرانی، کارشناس جامعه شناسی معاون اقتصادی، کارشناس علوم سیاسی معاون توسعه مدیریت ودیگر معاونان استانداری که هیچ اعتقادی به تخصص و تحصیلات آکادمیک نداشته‌ و ندارند و صرفا ایشان تعهد را بر تخصص ارجعیت داده و هیچ متخصص متعهدی را پیدا نکرده به ناچار از متعاهدین به تخصص استفاده کرده...!

وای بر لرستان که هیچ متخصص متعهدی در زمینه کاری این معاونت‌ها ندارد که همین قحط‌الرجال باعث شده است فقدان تخصص نه تنها در معاونت‌های استانداری که در سایر قسمت‌های استانداری خصوصا  در فرمانداری‌ها نیز مشهود باشد.

این دیوار بلند و دفترهای زرق و برق‌دار که در دوره استانداری شما چیده و جز افرادی متعهد که ایشان و تیمشان شناسایی کرده فرد دیگری را لایق شایسته حضور در قلعه استاندار ندیده و صرفا با جابجایی فرمانداران عدم کارایی ایشان را پوشش داد میراث شومی است که سال‌ها عواقبش یقه این مردم را رها نخواهد کرد.

این تجربه جدید که در حکومت خادمی، فرماندار نه اضافه می‌شود و نه کم! فقط از شهری به شهر دیگر جابجا می‌شود، اصل پایستگی فرمانداران در لرستان است که به یکی از دستاوردهای علمی علم مدیریت در جهان تبدیل شده است و خادمی را نامزد کسب جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۱ خواهد کرد.

ایشان که رشته دانشگاهی خود را با علم فیزیک مخلوط  کرده و تحقیقات ارزنده‌ای را در پایستگی مدیریت به جهانیان معرفی کرده است و حیف است که ما قدر  این دانشمند عزیز مان را ندانیم، چرا نباید ثمرات این سبک مدیریتی را به سایر استان‌های کشور صادر نکنیم؟

البته شاید ایشان در حال تسریع تز خود در بین سایر وزارتخانه بوده و قانون پایستگی مدیران را در بین سایر ادارت و سازمان‌های استان دارد آزمایش می‌کند و مدیران را از اداره‌ای به اداره دیگر جابجا می‌کند؟

عدم یافتن افراد متخصص و متعهد در این استان خادمی را بر این داشته است فعلا منصب را به سرپرستان بسپارد تا ایشان سرحوصله یک نفر از همشهریان و یا دوستان خویش را که آخر تعهد و تخصص هستند مجاب کرده و بر این استان منت گذاشته و قبول مسولیت بفرمایند و این است چرخه مدیریت ناکارآمدی که در هر دوره لرستان را سال‌ها از قافله توسعه نیم‌بند کشور عقب می‌اندازد و اصل پایستگی مدیران در سنگرهای دیگر همچنان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

 

نویسنده: 
لیلا سلیمانی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم