نمره قبولي امور مالياتي لرستان در برونسپاری وظايف
مدیرکل امور مالیاتی لرستان خبر داد:
نمره قبولي امور مالياتي لرستان در برونسپاری وظايف
مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: با برون سپاری ۱۷ مورد از وظایف امور مالیاتی طی سالهای اخیر در قالب الکترونیک، استان توانسته رتبه قابل قبولی را در این اصلاحات به خود اختصاص دهد.
به گزارش خبرنگار زرک؛ هادی ملکشاهی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه لرستان با تشریح سیاستهای سازمان و به تبع آن اقدامِ اداره کل امور مالیاتی در الکترونیکی کردن خدمات و پروندههای مودیان در گام اول و هوشمندسازی آنها در گام دوم، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمانی مالی که همه فرایندهای ارتباطی را با تمام اصناف و افراد دارد با هدف بهبود روند انجام امور سازمانی و کاهش تشریفات زائد اداری، مجموعه اقداماتی را در جهت تحقق دولت الکترونیک راه اندازی کرده و یا در دست اجرا دارد.
وی گفت: تا پیش از طرح جامعِ هوشمندسازی پروندههای مالیاتی اطلاعات مربوط به فعالیتهای اقتصادی یا از طریق اشخاص ثالث و ادارات دیگر و یا به طور مستقیم با تکیه بر روشهای سنتی و بررسی اسناد حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار میگرفت.
روشهای قدیمی مالياتي منجر به فرار مالياتي میشد
مدیرکل امور مالیاتی لرستان یادآور شد: روشهای قدیمی به دلیل پیچیدگی فرایندهای اقتصادی، عدم امکان شناسایی بسیاری از فعالان اقتصادی و طولانی بودن فرایند انتقال و پردازش اطلاعات، منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی، فرار مالیاتی، شبهات اداری و اشتباهات انسانی میشد؛ اما الکترونیکی شدن ساز و کارهای مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، تکریم مؤدیان و ارائهی بهتر خدمات (جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و هزینه های اضافی) را در پی دارد.
ملکشاهی تصریح کرد: امروز مودیان مالیاتی در هر ساعت از شبانه روز و به کمک رایانه شخصی میتوانند با مراجعه به پورتال امور مالیاتی، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند و با نشانه گذاری ابلاغ الکترونیک در سامانه به سادگی در جریان آخرین ابلاغهای مالیاتی خود قرار بگیرند.
وی گفت: برون سپاری ۱۷ مورد از وظایف امور مالیاتی طی سالهای اخیر در قالب الکترونیک، همه و همه بسترهای خدمترسانی به مؤدیان را بیش از پیش فراهم آورده است و لرستان توانسته رتبه قابل قبولی را در این اصلاحات به خود اختصاص دهد.
مدیرکل امور مالیاتی لرستان در ادامه افزود: تعهد به اخلاق حرفهای در خانوادهی امور مالیاتی در بستر سیاستهای سازمان، برای عموم مردم، بالأخص مؤدیان مالیاتی در سالهای اخیر قابل ملموس بوده و با وجود موانعی چون کرونا و تحریم، کمترین خروجی آن جلب اعتماد مؤدیان و استقبال ۱۰۷ درصدی آنها در ارائه اظهارنامه مالیاتی است.
مهديه مظفري/
مقاله
یادداشت
گزارش
گفتگو