نقش مؤثر زنان در پویایی کشور

کد خبر: 
۲۹۹۴
معاون استاندار لرستان تشریح کرد؛

نقش مؤثر زنان در پویایی کشور

محمود ثمینی معاون استاندار لرستان

 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... گفت: بانوان فعال‌ترین نقش خود را در پیشرفت و پویایی کشور ایفا کردند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمود ثمینی امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر پویش «ریحان و زندگی» در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهید «عزیزالله بهاروند»، اظهار داشت: گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی است که باید از آن استفاده کنیم و اشاره‌ای به نقش مؤثر زنان در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانوان در قبل از پیروزی انقلاب هم دوشادوش مردان در مبارزه با رژیم ستم شاهی نقش داشتند و چه بسا تعداد قابل توجهی از زنان در زندان‌های رژیم طاغوتی پهلوی شکنجه‌ها را تحمل کردند و جان خود را تقدیم اسلام کردند، تصریح کرد: زنان در ایجاد انقلاب اسلامی نقش بسیار ارزنده و مؤثری ایفا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه پس از انقلاب نیز زنان در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان در تمامی جبهه‌ها و زمینه‌ها فعالیت داشتند، افزود: زنان هم در زمان انقلاب در تظاهرات علیه رژیم شرکت داشتند و هم فرزندان و همسران خود را عازم آنجا می‌کردند، در دفاع مقدس هم در جبهه شرکت داشتند و هم فرزندان خود را عازم جبهه‌ها می‌کردند.

ثمینی خاطرنشان کرد: این نقش بی بدیل بانوان است و کسانی که اینها را نمی‌بینند از کوته فکری آنها است.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی عرصه برای فعالیت‌های متعدد زنان فراهم شد و امروز بخش قابل توجهی از دانشجویان و فرهیختگان دانشگاه‌ها زنان هستند، در تمامی دستگاه‌ها به ویژه نهادهای آموزشی، بهداشتی و درمانی فعالیت‌های چشمگیر دارند و متخصصین به نام از زنان در تمامی عرصه‌ها داریم، اظهار داشت: این به معنای باور داشتن توانایی‌ها و ظرفیت‌های بانوان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان یادآور شد: در زمینه تربیتی نیز بانوان نقش اساسی را به عهده دارند و محوریت زندگی در خانه‌ها به عهده بانوان است.

ثمینی با بیان اینکه بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان، ایران روز به روز در حال بالندگی و پیشرفت است؛ تصریح کرد: بانوان فعال‌ترین نقش خود را در پیشرفت و پویایی کشور ایفا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه مدیریتی هم امروز خوشبختانه ۳۳۲ نفر از زنان در پست‌های مدیریتی و ۸ نفر نیز در سمت مدیرکلی در استان فعالیت دارند، افزود: زنان در زمینه مبارزه با کرونا در تمام محافل در امر پیشگیری و بهداشت و درمان نقش کلیدی ایفا کردند و به ویژه در کمک رسانی به مناطق محروم و فعالیت‌های اجتماعی مؤثر بودند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سیاسی - زنان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم