میزان تولد در لرستان زیر یک درصد است / بیکاری و مشکلات معیشتی جوانان رفع شود

کد خبر: 
۸۱۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

میزان تولد در لرستان زیر یک درصد است / بیکاری و مشکلات معیشتی جوانان رفع شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه میزان تولد در استان لرستان زیر یک درصد و از نرم جمعیتی کشور پایین‌تر است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت جوانان به پیروزی رسید و بايد بیکاری و مشکلات معیشتی آنان رفع شود.

به گزارش خبرنگار زرک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و جمعی از کارکنان این اداره کل در سخنانی با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان، اظهار داشت: جوان، علاقه‌مند به فضیلت‌ها و ارزش‌ها است، فطرت انسان و جوان به سمت خوبی‌ها است.

وی با بیان اینکه جوان آمادگی دارد که به سمت خوبی‌ها، زیبایی‌ها، جوانمردی‌ها و پهلوانی‌ها حرکت کند و ما باید زمینه این امر را فراهم کنیم، گفت: انقلاب اسلامی و امام (ره) این زمینه را فراهم کرد.

انقلاب اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت جوانان به پیروزی رسید

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به توجه ویژه امام (ره) به جوانان، تصریح کرد: جوانان اولین گروهی بودند که بر گرد امام (ره) جمع شدند و انقلاب اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت جوانان به پیروزی رسید.

حجت الاسلام شاهرخی، تاکید کرد: استمرار حرکت انقلاب اسلامی ایران نیز با استفاده از ظرفیت جوانان در همه عرصه‌ها فراهم شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌های عرصه علمی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و… با توجه به ظرفیت جوانان تحقق پیدا کرده است، گفت: در دفاع مقدس نیز به همین صورت بوده و جوانان موجب پیروزی در مقابل دشمنان شدند.

۳۰ میلیون جوان آماده به کار هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون نفر جمعیت جوان کشور در حال حاضر آماده به کار هستند، بیان داشت: این امر یک فرصت است که با برنامه ریزی می‌شود از این جمعیت جوان استفاده کرد، برنامه‌های ما هم باید به شکلی باشد که جمعیت کشور را به صورت جوان حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به ورود جوانان به ضدعفونی معابر و خیابان‌های استان در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: حفظ این جمعیت جوان یک برنامه اساسی است که در استان نباید بگذاریم جمعیت جوان کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این رابطه در لرستان، افزود: میزان تولد در استان لرستان زیر یک درصد است و از نرم جمعیتی کشور پایین‌تر است که این امر یک ضعف است و باید طی یک برنامه ریزی این جمعیت افزایش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه کاهش این سرمایه در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار خواهد بود و کشور و استان لرستان از شادابی، نشاط و سرمایه تهی می‌شود، ادامه داد: در ستاد ساماندهی جوانان استان باید این امر مورد توجه قرار گیرد و یک هیئت اندیشه ورز مطالعاتی در این رابطه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان وظایف مستقیم و بین دستگاهی فراوانی دارد، تصریح کرد: مطالبه گری در این برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مطالبه و تاکید مقام معظم رهبری در مورد توجه به جوانان انقلابی و مطالبه گر، گفت: این امر نیز همکاری بین دستگاهی را می‌طلبد، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج و… با هم تشکیل جلسه بدهند و مشخص شود که هر دستگاهی در این ارتباط باید چه کاری انجام شود.

تاکید بر تکریم از چهره‌های ملی و ورزشی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه جوان به معنای ایمان، امید، انرژی، ابتکار، موتور محرکه و… است، بیان داشت: از این انرژی، ابتکار و موتور محرکه می‌توان در کنار تجربه استفاده کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان این است که این پیوند را ایجاد کند، عنوان کرد: این اداره کل فرهنگ سازی کند و در آن جوان را به عنوان موتور محرکه و پیش ران حرکت کشور در همه زمینه‌ها معرفی کند و از افراد با تجربه نیز در کنار این ظرفیت استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تکریم از چهره‌های ملی و ورزشی استان، بیان داشت: این امر موجب می‌شود که به سمت فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و… اقبال صورت گیرد و هر چه که برای جوانان هزینه شود، سرمایه گذاری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه جوانان سود چندین برابر خواهد داشت، افزود: اگر برنامه ریزی کلان و درستی در این رابطه انجام دهیم و یک افق آینده نگر داشته باشیم می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

عقب ماندگی‌های تاریخی لرستان تنها با بودجه استانی رفع نخواهند شد

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستانی‌ها در همه عرصه‌ها سرآمد هستند و ما از ظرفیت، علم، آگاهی و… آنها به اندازه کافی بهره نبرده ایم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای در کل کشور ارائه داده است، از ظرفیت جوان بیشتر استفاده کرد و این امر باید بر اساس مطالعه باشد.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی‌ها لرستان، تاریخی است و ضرورت دارد که به مرور رفع شوند، ادامه داد: عقب ماندگی تاریخی استان را باید با همت مضاعف، کار و تلاش مضاعف جبران کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت پیگیری برای استفاده از بودجه ملی برای اجرای برنامه‌های استان، تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس استفاده کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی‌های تاریخی لرستان تنها با بودجه استانی رفع نخواهند شد، گفت: بیکاری و مشکلات معیشتی یک اصل ویژه است که باید رفع شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه آب، زمین‌های حاصلخیز، معادن، نفت، پتروشیمی و… لرستان، بیان داشت: اینها همه ظرفیت است، اما نباید اتکا ما تنها به بودجه استانی باشد و باید از منابع ملی، بخش خصوصی و بانک‌ها نیز استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اگر از این منابع استفاده کنیم بخشی از بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی استان رفع خواهد شد، افزود: اینها را با کار انبوه، مدیریت جهادی و همچنین مبتنی بر علم، درایت و آگاهی باید انجام داد.

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ورزش و جوانان لرستان - نماينده ولي فقيه در لرستان - حجت الاسلام شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم