موج دوم کرونا در سلسله؛ محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ بازگشت

کد خبر: 
۱۲۸۸
فرماندار سلسله در ستاد شهرستاني مديريت بيماري كرونا:

موج دوم کرونا در سلسله؛ محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ بازگشت

شريف خسروي فرماندار سلسله

فرماندار سلسله با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در این شهرستان از بازگشت محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ شریف خسروی امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه۹۹ در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سلسله برگزار شد، با اشاره به اینکه از یک هفته گذشته شیب ابتلای بیماری با روند صعودی دوباره در حال افزایش است اظهار داشت: با وجود برخورداری از یک وضعیت با ثبات در چهل روز گذشته در سلسله اما با توجه به اینکه در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که شهرستان‌های همجوار از درصد آلودگی و شیوع بالایی برخوردار هستند، بنابراین با توجه به سابقه نامطلوب و مرگ و میرهایی که به واسطه بیماری بر شهرستان تحمیل شده لازم است تدابیر جدیدتری بکار گرفته و حضور جدی‌تر و موثرتری برای کنترل بیماری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان باید کوچکترین تغییرات را برای اتخاذ تدابیر جدیدتر بلافاصله اطلاع‌رسانی کند افزود: متاسفانه برداشتن محدودیت‌ها در مقطع پایداری وضعیت باعث شد که شهروندان با حضور در مراکز پر رفت و آمد و مراسم عزاداری و شادی سبب شیوع مجدد بیماری شوند.

ورودی‌های آرامستان‌های شهرهای الشتر و فیروزآباد مسدود است

فرماندار سلسله اظهار داشت: ورودی‌های آرامستان‌های شهرهای الشتر و فیروزآباد توسط شهرداری‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است و در روستاها نیز دهیاران باید از حضور مردم بر سر مزارها جلوگیری نمایند و در صورت عدم رعایت، مراتب را سریع اطلاع دهند.

خسروی با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم فاتحه خوانی برای فوتی‌های کرونا و غیرکرونا ممنوع است بیان کرد: بر اساس آمارهایی که روزانه توسط دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود، در منطقه‌ای آلوده و همجوار شهرستان‌های آلوده قرار داریم بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه را بکار ببریم.

دهیاران باید کماکان پای کار باشند

وی تصریح کرد: دهیاران به عنوان مسئولان شورای سلامت روستاها باید کماکان پای کار باشند و روستاها را سمپاشی و گندزدایی کنند و در سطح شهرستان از  هرگونه تجمع‌های عزاداری و شادی جلوگیری شود.

از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری شود

فرماندار سلسله با تاکید بر ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری همچون آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، عنوان کرد: تمامی مناطق گردشگری شهرستان بخصوص کهمان و هنام با همکاری دهیاران و نیروی انتظامی باید از عصر روزهای چهارشنبه تا عصر روزهای جمعه مسدود و کنترل شوند و از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان جلوگیری شود.

خسروی بر لزوم بسته بودن تمامی رستوران‌های سطح شهر تاکید کرد و گفت: ورودی شهر فیروزآباد به سمت الشتر نیز باید تا اطلاع بعدی مسدود شود.

پمپ بنزین‌های متخلف باید پلمب شوند
وی با اشاره به اینکه شهرداری الشتر باید از هرگونه سد معبر به دلیل اینکه باعث تجمع افراد دور یکدیگر می‌شود جلوگیری نماید افزود: پمپ بنزین‌هایی که آیین‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز باید پلمب شوند.

فرماندار سلسله اظهار داشت: باید داروخانه‌ها  نسبت به تهیه اقلام بهداشتی به میزان مورد نیاز مردم اقدام نمایند، در ادارات نیز فاصله گذاری اجتماعی برای تامین سلامت مردم و پایبندی به حقوق شهروندی و حفظ سلامت کارمندان باید رعایت و از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز با بیان اینکه عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و حضور در مراسمات و اماکن پر رفت و آمد باعث شیوع مجدد بیماری در این شهرستان شد افزود: بنا داشتیم با توجه به وضعیت باثبات شهرستان در خصوص کنترل بیماری، تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام وضعیت سفید کنیم اما متاسفانه رفت و آمدها از شهرهای همجوار و حضور گسترده در مراسمات عزاداری باعث شد شاهد پیک کرونا در شهرستان باشیم.

دکتر حمزه حسنی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز در شهرستان، گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده نیازمند وحدت و همدلی مردم و مسئولان برای گذر از این وضعیت بحرانی هستیم. /

فريد نظري

 

 

برچسب‌ها: 
فرمانداري سلسله - شريف خسروي - ويروس كرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم