ممنوعیت استخراج بیت‌کوین

کد خبر: 
۳۸۷۹
رئیس‌جمهور برای برطرف کردن مشکل خاموشی‌ها تا پایان شهریور دستور داد:

ممنوعیت استخراج بیت‌کوین

جلسه هیات دولت

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تاکید کرد: نیروگاه اتمی ما وارد مدار شده و به زودی به حداکثر ظرفیت می‌رسد و نیروگاه‌های در حال تعمیر نیز سریع تر به مدار باز خواهند گشت تا مشکل قطعی برق برطرف شود. برای کمک به حل این مشکل از امروز تا پایان تابستان هرگونه فعالیت برای استخراج ارزهای دیجیتال حتی از کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است تا مشکلی در تامین برق مردم پیش نیاید. رئیس‌جمهور در این جلسه همچنین به انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت‌های شورای نگهبان پرداخت. در ادامه مهمترین نکات سخنان وی را می‌خوانید:

۱) وقتی نتایج بررسی صلاحیت‌ها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد دلمان می‌خواست یک شرایطی می‌شد، شورای محترم نگهبان بیشترین تعداد دیگری اضافه می‌شدند. دولت در این زمینه زیادی نمی‌توانست انجام دهد. البته من نسبت به اصل ۱۱۳ حتماً متذکر هستم و اشکال دارم. منتها اصل ۱۱۳ را هر وقت به شورای محترم نگهبان می‌نویسم آنها یک تفسیری از اصل ۱۱۳ دارند که طبق آن تفسیر می‌گویند شما نمی‌توانید به ما تذکر دهید.

۲) اصل و جان انتخابات، رقابت است. اگر اینجا را از انتخابات بگیرید، می شود کالبد بی جان و می‌افتد.

۳) به ناچار دیروز خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای فرستادم. آنچه در ذهن من بود این بود که اگر ایشان بتوانند در این زمینه کمکی انجام دهند، کار را شورای نگهبان انجام می‌دهد. مقام معظم رهبری معمولاً در دوره های گذشته کمتر وارد شدند، البته موردی بوده که ایشان فرد یا افرادی را با حکم حکومتی اضافه کردند، ولی این مربوط به مصلحتی است که خود ایشان تشخیص می‌دهند.

۴) اگر در انتخاباتی حضور مردم کمرنگ باشد و مسائلی برای مردم روشن نباشد، مصلحت و انسجام ملی و امنیت کشور چه خواهد شد و حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟ باید در مورد ابعاد این مسئله فکر شود.

۵) اگر حضور پرشور مردم پای صندوق انتخابات را نداشته باشیم، تصمیمات و تصرفات ما مشروعیت قانونی ندارد و حتی مشروعیت دینی آن هم محل بحث و سوال است.

۶) مردم رژیم فاسد گذشته را سرنگون کردند، مردم آمدند پای صندوق و ۹۸.۲ درصد به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند؛ این ۹۸ درصد کجا رفت، چرا دائم آب می رود؟ چرا هر چه زمان می گذرد این ۹۸ درصد کم می‌شود؟

۷) هرکس می‌آید در اسلامیت، ایمان و در تعهد او شک و شبهه می‌کنیم.

۸) سال گذشته در مناسبتی محضر مقام معظم رهبری بودم و از ایشان سوال کردم که در انتخابات آینده هم شما همان نظر مشارکت حداکثری را دارید یا نه، تو نظرات دیگری هم مطرح است؟ ایشان فرمود باز هم نظرم همان است؛ مشارکت حداکثری اولین هدف ماست.

۹) تحقق مشارکت حداکثری لوازم دارد که باید به آنها متعهد باشیم. یک طرف تمهید این لوازم، دولت است. دولت مجری انتخابات است و در موقع ثبت نام به وزیر کشور تاکید کرده‌اند که به مر قانون عمل کنید و هر که برای ثبت نام می آید طبق قانون ثبت نام کنید که اگر این دستور را نداده بودم و وزارت کشور به آن عمل نکرده بود، بلبل اواها و دعوا هایی در خود وزارت به کشور داشتیم.

۱۰) هر چی فکر می‌کنم صندوق ها را نمی‌توانیم رها کنیم. شما میخواهید جای آن چه چیزی بگذارید؟ مثلاً صندوق آرا نه، چه چیزی؟ این خیلی خطرناک است که تصور شود صندوق آرا دیگر کارایی ندارد. اگر نظام در این ۴۲ سال در تمام فراز و نشیب‌ها حفظ شده و ایستاده، این ناشی از حضور و فداکاری مردم بوده و در این میان صندوق آرا یک رمز بسیار بزرگی بوده است./ سازندگی
 

برچسب‌ها: 
رئیس جمهور - انتخابات ۱۴۰۰ - بیت کوین

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم