مقاوم سازی بیش از ۱۱هزار واحد مسکن روستایی در دورود

کد خبر: 
۲۲۷۰
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبر داد:

مقاوم سازی بیش از ۱۱هزار واحد مسکن روستایی در دورود

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان مقاوم سازی بیش از ۱۱هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان دورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مسعود رضایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد مسکن دورود که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حدود ۱۵هزار واحد مسکن روستایی در دورود گفت: با بهسازی و بازسازی بیش از۱۱هزارو ۵۰۰واحد مسکن روستایی در دورود، میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی این شهرستان به بیش از ۷۶ درصد افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۶ حدود ۲۵۰هزارمترمربع از معابر روستایی شهرستان دورود آسفالت شده که طی سه سال گذشته با جهشی چشمگیر بیش از ۳۸۰هزارمترمربع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شده که یک ونیم برابر کل سنوات بعد ازپیروزی انقلاب بوده است.

وی با تاکید براهمیت ایمن سازی روستاهای استان لرستان در برابر بلایای طبیعی عنوان داشت: بیش از ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی ماده ۱۰جهت احداث کانال سنگی در ۹ روستای شهرستان دورود صرف شده است.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به خسارات ناشی از سیل فرودین ماه سال ۹۸ به واحدهای مسکونی شهرستان دورود تصریح کرد:۲۴۰۰واحد آسیب دیده ازسیل درشهرستان دورود تعمیر و ۵۰۰ واحدمسکونی شهری و روستایی سیل زده در این شهرستان احداث شده است.  

رضایی، ظرفیت های بالای گردشگری دورود را فرصتی ارزشمند برای رونق و توسعه این شهرستان دانسته و افزود:در حوزه گردشگری ۳روستای بخش مرکزی و۲ روستای بخش سیلاخور بعنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده که مراحل تهیه طرح و تصویب آنهادر استان در دست پیگیری و اقدام می باشد.

فرماندار دورود با اشاره به وجود پتانسیل های بالا در حوزه گردشگری در روستاهای شهرستان دورودتصریح کرد: اجرای کامل طرح هادی در روستاهای طرح هدف گردشگری  بستر رشد ورونق اقتصاد خانوارهای روستایی را فراهم خواهد کرد.

بیرانوند تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی به فرمان معمارکبیرانقلاب اسلامی را گامی مهم در راستای خدمت به محرومین جامعه دانسته و افزود: خدمات بنیادمسکن انقلاب اسلامی الگویی ارزشمند و کم نظیردر راستای توسعه، عمران و آبادانی کشور است.

در پایان این مراسم وحیدمهرانفر به عنوان مدیر بنیادمسکن دورود معرفی و از زحمات احمد دالوند مدیر پیشین این شهرستان قدردانی بعمل آمد.

امیر ارشادی/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد مسکن لرستان - فرمانداری دورود - مسعود رضایی - مجتبی بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم