مطالبه‌ی عمومی؛ تعطیلی مدارس لرستان تا نوروز

مطالبه‌ی عمومی؛ تعطیلی مدارس لرستان تا نوروز

مدرسه محلی برای آموختن دانش و ارتقاء مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در برابر بحران‌های طبیعی و غیرطبیعیِ سیال در جامعه است!
دانش‌آموز، می‌کوشد تا در مدرسه، مهارت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی‌اش را با کمک معلمین خود کامل‌تر کند تا برای ایفای بهترین و کامل‌ترین نقش خود در جامعه آماده شود.
با این مقدمه، اولین شرط ورود به مدرسه، سلامت روحی و جسمی دانش‌آموز و البته داشتن همین خصوصیات در بخش آموزشی‌ست!
در حال حاضر که ارکان سلامت و بهداشت جامعه در اغلب نقاط کشور دچار تهدیدِ بزرگی بنام «کرونا ویروس» شده، لازم است حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه بدلیل ماهیت وجودی خود که محیطی شلوغ و مملو از آموزش‌ها و رفتارهای درست یا نادرست بهداشتی است محدود گردد.
حضور در مراکز عمومی و اجتماعات در شرایطی که هیچ تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با این مهمان ناخوانده وجود ندارد به مثابه حساسیت ایجاد یک جرقه‌ی کوچک در انبار باروت، می‌تواند باعث اپیدمی شدید بیماری در جامعه‌ی جوان و نوجوان گردد و به تبع آن، سایر رده‌های سنی نیز متأثر از شرایط موجود دچار مشکلات عدیده شوند!
بنظر می‌رسد در شرایط کنونی، بدلیل عدم امکان توزیع کامل اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ی مورد نیاز، نیز بی‌اطلاعی از تأثیر برخی مواد ضدعفونی کننده روی این ویروس جدید، بهترین استراتژی برای کاهش مشکلات عدیده‌ی بعدی، همان پیشگیری‌ست، تا متخصصین امر با دقت بیشتری بتوانند برای مواجهه با این ویروس چاره‌ای بیندیشند!
به طور قطع در شرایط فعلی، اگر مدیران و تصمیم گیرندگان امر، نتوانند به جمع‌بندی لازم برای تعطیلی مدارس برسند، بهترین راهبرد والدین برای حفظ سلامت خانواده، ممانعت از حضور فرزندان خود در مراکز پر جمعیت و احتمالاً پر خطر مدارس خواهد بود!

 

علیرضا مقسمی*/ زرک
* استراتژیست

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم