مشکلات فراوان کارشناسی استحکام بنا در لرستان

کد خبر: 
۳۸۰۰
نایب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مطرح کرد؛

مشکلات فراوان کارشناسی استحکام بنا در لرستان

محمد سپهوند نایب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

نایب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان خطاب به شهردار خرم‌آباد گفت: در زمینه‌ی کارشناسی استحکام بنا با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمد سپهوند که در جلسه دیدار شهردار خرم‌آباد و معانان وی با رئیس کانون کارشناسان دادگستری لرستان سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: در زمینه‌های مختلفی شهرداری برگ تایید استحکام بنا را به کارشناسان ارجاع می‌دهد که در این خصوص همه چیز به گونه‌ای شکل گرفته که انگار کارشناس فقط و فقط باید این برگه را تایید نماید.

وی با اشاره به اینکه بعضا صاحبان املاک ناظران پروژه را دور می‌زنند، تصریح کرد: این در حالی است که اگر کارشناس بدون در نظر گرفتن شرایط بنا، استحکام آن را تایید نماید مسئولیت همه‌ی اتفاقات ناگواری که ممکن است در آینده به وجود بیاید را می‌پذیرد.

هزینه‌ی کارشناسی استحکام بنا بسیار ناچیز است

نایب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر این که به دلیل بار مسئولیت فراوان و کم‌کاری سایر عوامل دخیل در این فرایند، و شکل‌گیری رویه‌های غلط، بسیاری از کارشناسان باتجربه‌ی کانون از پذیرش انجام کارشناسی استحکام بنا خودداری می‌کنند، افزود: این در حالی است که هزینه‌ی کارشناسی استحکام بنا بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان برای کارشناس به صرفه نیست.

سپهوند تصریح کرد: انتظار داریم شهردار محترم خرم‌آباد به همراه اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر معاونان و مسئولان مرتبط، ترتیبی اتخاذ دهند که فرایند کارشناسی استحکام بنا مورد تجدیدنظر جدی واقع شده و به راهکاری قانونی، همیشگی و مطمئن در این زمینه دست پیدا کنیم که هم برای شهرداری و هم کارشناسان و صاحبان املاک پروسه‌ای قابل اعتماد باشد و از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - محمد سپهوند - شهرداری خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم