مشارکت حداکثری در انتخابات؛ راه حل مشکلات

کد خبر: 
۳۶۵۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مشارکت حداکثری در انتخابات؛ راه حل مشکلات

سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مشکلات در همه جا هست، در کشور ما هم هست، اما ما ملتی ممتاز و سرآمد هستیم و راه حل رفع مشکلات مشارکت حداکثری و انتخاب بهترین گزینه برای ریاست جمهوری و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا به لحاظ تدین، تعهد و کارآمدی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در پیام این هفته نماز جمعه در سخنانی با اشاره به آیه شریفه «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ، وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا، فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا»، و اینکه این آیات در سال هشتم هجری و پس از فتح مکه و در حالی که ۲۰ سال از بعثت پیامبر گذشته بود و مسلمانان در این ۲۰ سال روزهای سختی را سپری کرده بودند، نازل شده بود.

وی، عنوان کرد: مسلمانان سه سال در شعب ابی طالب به سر بردند، در دره‌ای که فاقد آب، پوشش گیاهی و زیر آفتاب سوزان با خانواده‌های خویش در انواع محاصره بودند، در طول این سه سال افرادی که قصد کمک به مسلمانان را داشتند از سوی مشترکان مورد ممانعت قرار می‌گرفت، صدای گریه کودکان به مشرکان می‌رسید و آنها خوشحال بودند، عده‌ای از این کودکان در اثر بیماری فوت کردند، این سختی‌ها بر دوش پیامبر اسلام گران و سنگین بود، البته اتکا مردم به سمت رهبر نهضت که پیامبر بود، متوجه بود، ایمان، استقامت و پایداری پیامبر اکرم به مسلمان سرایت کرد و سرانجام آنها را به پیروزی رسانید و این آیات شریف نازل شد.

نیاز جامعه امروزی وحدت و اتحاد است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه هنگامی که پیروزی و نصر خدا نصیب می‌شود، مردم گروه گروه به سمت دین خدا می‌آیند، افزود: به شکرانه گرایش به دین خدا، حمد خدا به جا آورده شود، طلب آمرزش کن که خداوند توابین را دوست دارد و پذیرنده توابین است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نیاز جامعه امروز ما وحدت و اتحاد است و برای رسیدن به هدف باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کرد، ادامه داد: پیروزی نهایی و نصرت نهایی از آن خداوند است، نصر و پیروزی را خداوند نصیب مسلمانان می‌کنند، ما بیش از گذشته و آن هم در ماه رمضان که ماه دعا، مناجات با خداوند، نزدیکی دل‌ها به یکدیگر و اجتناب از دوری تفرقه است، اعتماد خود را به خدا بیش از گذشته کنیم تا نصر الهی نصیب ما مردم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در وضعیتی هستیم که شهرهای استان و مرکز لرستان در وضعیت قرمز کرونا است، بیان داشت: در ماه رمضان کادر درمانی در حال مجاهدت هستند و بر مردم استان لازم است که رعایت اصول و مقررات ستاد ملی و استانی کرونا را مورد توجه قرار دهند و به آنها عمل کنند.

لزوم پرهیز از حضور در اجتماعات با توجه به شرایط کرونا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر پرهیز در حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان از خداوند درخواست می‌کنیم که به همه بیماران و بیماران کرونایی شفا عنایت بفرماید، مغفرت الهی نصیب کسانی شود که در اثر این بیماری از دنیا می‌روند و صبر و شکیبایی را برای خانواده‌های این عزیزان درخواست می‌نمائیم.

حجت الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: بنا بر اعلام مسئولان بهداشت، تا حدود شش ماه دیگر اگر این مقررات را رعایت کنیم و با واکسنی که تزریق خواهد شد همه مردم واکسینه شده و از بیماری مصون می‌شوند، در این راستا مقررات تا این مدت رعایت شود و باعث نشویم که عزیزانی به واسطه این بیماری از بین ما بروند و غم و ناراحتی آنها بر دل ما باقی بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دوم اردیبهشت و سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز را به همه پاسداران انقلاب اسلامی در استان لرستان، همه جانبازان سپاه تبریک می‌گوئیم و برای شهدای پاسداران انقلاب اسلامی از خداوند مقامات و منازل متعالی را درخواست می‌کنم.

مهم‌ترین مسئله امروز کشور، انتخابات است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله امروز ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است، افزود: این انتخابات، از مهم‌ترین وقایع پیش روی ملت ما است، انتخابات یک روز انجام می‌گیرد اما در این یک روز یک نفر یا کسانی را برای مدت چهار سال بر سرنوشت کشور و شهرمان حاکم می‌کنیم، اقدامات آنها نه تنها در این چهار سال بلکه تا سال‌های زیادی برای کشور ما باقی می‌ماند.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر انتخاب می‌شود اما این یک نفر وقتی که رئیس جمهور می‌شود دهها نفر را به عنوان وزیر، استاندار، مدیر و… به صورت شبکه‌ای انتخاب می‌کند و اگر این انتخابات‌ها در راستای شایسته سالاری باشد می‌توانند کشور را به وضعیت مطلوب برسانند، اما اگر شرایط لازم را نداشته باشند مشکلات همچنان پا بر جا باقی می‌ماند و یا افزوده می‌شود.

وی، بیان داشت: در این راستا اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در یک بعدش این بوده که یک نفر انتخاب می‌شود اما این یک نفر همکاران زیادی را طبق قانون می‌تواند انتخاب کند که در صورتی شایستگی لازم را داشته باشند می‌توانند مشکلات داخلی و خارجی کشور را حل کنند.

کسی منکر مشکلات در کشور نیست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات به معنای همبستگی ملت ایران است، این همبستگی می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند، دشمنان ملت ایران می‌خواهند که حضور مردم را در این انتخابات کمرنگ نشان دهند، اما ملت ایران همیشه نشان داده که در چنین صحنه‌ای به وظیفه خود که مشارکت حداکثری در انتخابات است، عمل می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی، عنوان کرد: کسی منکر مشکلات در کشور نیست، کسی منکر تورم، بیکاری و گرانی نیست، این دسته از مشکلات در کشور ما و خیلی از کشورها وجود دارد، شنبه‌های پاریس معروف است و بیش از یک سال است که مردم به خاطر وضعیت سخت و بد معیشتی به خیابان‌ها می‌آیند و اعتراض می‌کنند و از سوی پلیس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی مردم آمریکا و حمله آنها به ساختمان کنگره، تصریح کرد: مشکلات در همه جا هست، در کشور ما هم هست، اما ما ملتی ممتاز و سرآمد هستیم و راه حل رفع مشکلات مشارکت حداکثری و انتخاب بهترین گزینه برای ریاست جمهوری و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا به لحاظ تدین، تعهد و کارآمدی است.

هیچ رخدادی در منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما کشوری هستیم که با وجود همه تحریم‌ها، ماهواره به هوا فرستادیم، بیان داشت: ما کشوری هستیم که دشمنان تحت عنوان برجام با ما وارد مذاکره شدند، ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آنها به تعهدات خود عمل نکردند و در این جهت هم باید همچنان هوشیار باشیم، آنها در عین اینکه به تعهدات خود عمل نکردند انواع توطئه‌های نظامی و تحریم را علیه ما به کار بردند، هم به تحریم اقتصادی، نظامی و هم به ترور دست زدند تا نظم کشور ما را به هم بزنند اما موفق نشدند.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: این نظام امنیت کشور خود را حفظ کرده و به دست جوانانش گام‌هایی را به سوی پیشرفت و ترقی برداشته است، باید این گام‌ها با قوت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، ما باید گام‌های پیشرفت و ترقی را در ۴۰ ساله دوم به گونه‌ای برداریم که دیگر کاستی‌ها، آسیب‌ها و مشکلات گام اول در ۴۰ ساله دوم وجود نداشته باشد.

وی، افزود: این نظام به کشور عزت بخشید به گونه‌ای که فرهیخته مصری در تلویزیون می‌گوید که ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده و ماهواره به هوا می‌فرستد، اما مصر با آمریکا و اسرائیل سازش کرد و چهار میلیون مصری در قبرستان‌ها می‌خوابند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امروز هیچ رخدادی در منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود، گفت: ملت‌هایی که در منطقه هستند، تحت سلطه نظام سلطه، استکبار و آمریکا هستند این حسرت در دلشان مانده که در انتخاباتی شرکت کنند و به کسانی که خودشان می‌خواهند رأی بدهند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: آمریکا برای این دولت‌ها تصمیم می‌گیرد.

تشریح ویژگی‌های رئیس جمهور کارآمد

وی با اشاره به اینکه مردم ما می‌دانند که در میان مسئولان کشوری، رئیس جمهور بیشترین امکانات و اختیارات را برای حل مسائل کشور در اختیار دارد، افزود: بودجه کشور، انتخاب وزرا، استانداران، مدیران استانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می‌شوند در نهایت به گونه‌ای همه به رئیس جمهور پیوند پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: کفایت و توانایی رئیس جمهور است که می‌تواند کشور را به لحاظ علمی، فرهنگی، صنعتی و… به پیش ببرد، گفت: یک رئیس جمهور متدین، متعهد و کارآمد است که می‌تواند رفاه و پیشرفت را برای مردم به ارمغان آورد.

حجت الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: رئیس جمهوری می‌تواند در این مقطع حساس کشور را به نقطه مطلوب برساند که علاوه بر تدین، تعهد و التزام عملی به اسلام، دارای دانایی، توانایی و کارآمدی لازم در پیشبرد امور مادی، معنوی و فرهنگی مردم باشد، کارهایش مبتنی بر دانش و کارشناسی شده باشد، مردمی باشد و مملو از روحیه خدمت رسانی به مردم باشد، شایسته سالاری در انتخابات همکاران مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد، حامی تولید و فساد ستیز باشد.

شهرهای لرستان نیازمند تحول هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز، بیان داشت: در قانون اساسی مواد و تبصره‌های مهمی به عنوان وظیفه بر عهده شورای اسلامی شهر و روستا نهاده شده و کسانی که داوطلب حضور در شوراها هستند و مرحله اول گزینش را طی کرده‌اند باید به این مواد و تبصره‌ها آگاهی داشته باشند و ببینند که می‌توانند این وظایف را اجرایی کنند؟ می‌توانند خود را وقف خدمت به مردم کنند؟ می‌توانند در امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و بهداشتی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند؟ می‌توانند در نظارت بر درآمدها و هزینه‌ها بدون ذره‌ای اغماض منافع شخصی خود را کنار بزنند؟ می‌توانند مشکلات شهر را حل کنند؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه انجام چنین وظایفی نیازمند داشتن برنامه است، برنامه‌ای که بتواند حاشیه‌های شهر را از وضعیت موجود خارج کند، گفت: مرکز استان و دیگر شهرهای استان نیازمند به تحول است، در بازآفرینی شهری شوراهای اسلامی نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: مردم از شوراها انتظار دارند که کاستی‌های گذشته جبران شود، وضعیت شهرهای ما به لحاظ حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی و… بر اساس قانون اصلاح شود.

ضرورت بررسی صلاحیت‌ها مطابق قانون

وی با بیان اینکه شورای نظارت بر انتخابات شوراها در همه مراحل رسیدگی خدا را در نظر داشته باشند، بیان داشت: تأیید کسی که صلاحیت ندارد و یا رد کردن افرادی که صلاحیت لازم را دارند در سرنوشت مردم تأثیر بسزایی دارد و باید مطابق قانون در این زمینه عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت نظارت مطابق قانون در این این زمینه تاکید کرد و گفت: این امر زمینه انتخابات پرشکوه و حداکثری را فراهم می‌کند، ما در انتخاب خود باید توجه کنیم که چه کسی در خدمت رسانی و التزام با اسلام تناسب بیشتری با جمهوری اسلامی دارد، وظیفه ما مردم سنگین است که کسی را انتخاب کنیم که هم در التزام به اسلام و هم در دانایی، توانایی و کارآمدی بیشترین تناسب را با جمهوری اسلامی و شورای اسلامی داشته باشد، نه اینکه چه کسی تناسب بیشتری را با منافع شخصی، جناحی، قومی و قبیله‌ای ما دارد.

تشریح ویژگی‌های حضرت خدیجه

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره دهم ماه رمضان و وفات حضرت خدیجه، عنوان کرد: اولین ویژگی ایشان معرفت و بصیرت بود، ایشان در راه اهداف متعالی اسلام علاوه بر اینکه اموال خود را در مسیر دین، ایمان و عقیده و… هزینه کرد از موقعیت اجتماعی خود هم گذشت.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه علاوه بر معرفت و بصیرت، از عقل، درایت، ولایت پذیری، شجاعت و ایثار برخوردار بود، گفت: روز نهم اردیبهشت نیز روز شوراهای اسلامی شهر و روستا است که این روز را تبریک می‌گوئیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: همچنین سالروز شهادت تیمسار قرنی را گرامی می‌داریم که در سوم اردیبهشت ۵۸ توسط گروه فرقان به درجه رفیع شهادت نائل شدند، این سرباز اسلام و فرمانده شجاع در مقابله با ضد انقلاب و ایجاد ثبات و آرامش زحمات زیادی را کشید.

حجت الاسلام شاهرخی، بیان داشت: ۱۵ رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع) است که به عنوان کریم اهل بیت معروف است، ایشان در چند نوبت اموال خود را در بین نیازمندان تقسیم کرد، مردم متدین ما در تبعیت از ایشان و اهل بیت در رسیدگی به نیازمندان همیشه به نیکو عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سیاسی - خطبه های نماز جمعه - نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم