مسمومیت ۳۴۶ نفر در لرستان

کد خبر: 
۶۸۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره مصرف قارچ هشدار داد؛

مسمومیت ۳۴۶ نفر در لرستان

مسمومیت ۳۴۶ نفر در لرستان

خرم‌آباد - رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مسمومیت ۳۴۶ نفر با مصرف قارچ در این استان طی امسال خبر داد و درباره مصرف «کلاهک‌های مرگ» هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «بهرام دلفان» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: اغلب این افراد به اختلالات کلیوی و کبد دچار شده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مرگ به دلیل مسمومیت با قارچ در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: بیشترین آمار مسمومیت قارچ طی روز بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه گذشته با ۲۸ مورد مسمومیت در استان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت بسیاری به قارچ‌های خوراکی داشته و این موضوع بسیار خطرناک است.

«دلفان» با بیان اینکه تمییز دادن و تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است، عنوان کرد: بی‌توجهی به این مسئله موجب اتفاقات ناگوار برای خانواده‌ها و ضایعه در جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با مصرف قارچ‌های سمی علائم مسمومیت چهار تا پنج ساعت و گاهی تا ۲۴ ساعت به صورت تهوع، استفراغ، اسهال، شکم ‎درد، بی‌حالی، عطش، سرگیجه و همچنین عوارض روحی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج یا بی‌قراری ظاهر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مردم باید از مصرف قارچ‌های خودرو به خصوص قارچ‌های جمع آوری شده توسط افراد بومی خودداری کرده و جهت حفظ سلامتی خود و خانواده قارچ‌هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی‌های دارای مجوز هستند خریداری و مصرف کنند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
مسمومیت - قارچ - دانشگاه علوم پزشکی لرستان - بهرام دلفان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم