مرمت مادر پل‌های تاریخی ایران نیازمند اعتبار است

کد خبر: 
۴۸۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان:

مرمت مادر پل‌های تاریخی ایران نیازمند اعتبار است

مرمت مادر پل‌های تاریخی ایران نیازمند اعتبار است

خرم‌آباد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اعلام کرد: مرمت ضروری و دفع خطر ریزش احتمالی پل تاریخی «کشکان» نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «عطا حسن‌پور» از پایان عملیات فصل سوم استحکام بخشی پل تاریخی «کشکان» شهرستان چگنی خبر داد و افزود: پل کشکان به عنوان مادر پل‌های تاریخی ایران یکی از بناهای ارزشمند دوره ساسانیان به شمار می‌رود و حفاظت از آن در اولویت این اداره کل قرار دارد که در این راستا، اجرای هزار متر مکعب استحکام بخشی در بستر پل براساس اصول و منشور بین المللی صورت گرفته است. 

وی اظهار داشت: امسال برای اجرای عملیات استحکام بخشی پل تاریخی کشکان یک میلیارد تومان هزینه شده اما تمام مرمت صورت گرفته به صورت برگشت پذیر بوده است.

حسن‌پور عنوان داشت: در بازدید هفته پیش نماینده پایگاه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشکلات و آسیب‌های پل تاریخی کشکان مطرح شد تا نسبت به رفع آنها به منظور حفاظت از این اثر ماندگار تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به فصل بارندگی، احتمال جاری شدن سیل‌های فصلی و قرار گرفتن این پل تاریخی در مسیر رودخانه کشکان، به منظور اجرای عملیات ضروری رفع خطر، انجام سازه نگهبان و کلاف کشی دوره پایه برای جلوگیری از ریزش احتمالی، سه میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
بنای تاریخی - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم