مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند

کد خبر: 
۵۴۱۱
سردار سلامی در کنگره شهدای لرستان؛

مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند

مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند

خرم‌آباد - فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند

به گزارش پایگاه خبری زرک، سردار سرلشکر «حسین سلامی» پیش از ظهر شنبه در کنگره ۶۵۵۵ شهید استان لرستان اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که امروز در این لحظه‌های سرشار از معنویت و روحانیت خداوند متعال ما را به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به مهمانی لاله‌های سرفراز سرزمین جهاد و شهادت راه داد.

وی ادامه داد: فرمایشات و تعابیر و توصیفات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در مورد لرستان، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین زیباترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان این استان بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه واقعیت همین است و بنده هم ذیل فرمایشات نورانی پیشوای بزرگ انقلابمان و نایب امام‌زمان (عج) نکاتی را عرض می‌کنم، بیان کرد: یک تجانس و تشابه و تناظری بین طبیعت این سرزمین و مردمان این دیار وجود دارد.

سردار سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه لرستان سرزمین کوه‌های سربلند و استوار و برافراشته است، سرزمین آبشارهای زلال، دریاچه‌های صاف و روشن، سرزمین دشت‌های خرم و بانشاط است؛ تصریح کرد: دقیقاً این صفات برای مردمان استان لرستان هم تعیُن دارد، مردمان این استان تجسم همین فضیلت‌ها و درخشش‌ها هستند.

وی ادامه داد: همان گونه که فرمودند لرستانی‌ها مردمانی غیور، غیرتمند هستند و لرستان تجسم غیرت «ابوالفضلی» است، مردمانی باوفا، فداکار هستند، اینجا نسیم غیرت و وفاداری و جوانمردی علم‌دار کربلا جاری است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه غیرتمندی یک حقیقت دائمی و جاری است که در شخصیت مردم تجلی و ظهوری دل‌انگیز و احساس‌برانگیز دارد، اظهار داشت: لرستانی‌ها مردمانی با صداقت، بااخلاص و صاف‌وصادق، مردمان حماسه و دلاوری و از خودگذشتگی که شایسته تحسین و توصیف از سوی نایب بر حق امام‌زمان (عج) هستند.

سردار سلامی در ادامه بیان کرد: مفاخر این استان سیمای درخشان چهره‌های ماندگاری را در تاریخ این کشور ترسیم می‌کنند، در سپهر فقاهت و اجتهاد عالمان بزرگی که ستارگان بی‌غروب و پرفروغ عالم اسلام هستند از این دیار برخاستند، همانند فقیه بزرگ مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی بروجردی که شخصیت او قله رفیع فقاهت و اجتهاد امت اسلام بود؛ هنوز هم تعالیم و معارف او، سیره اول، اندیشه او و اجتهاد او در دنیای اسلام حقیقتی جاری از یک فقه پویا را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به دیگر مفاخر استان یادآور شد: آن سردار عارف و «مسیح کردستان»، اسوه اخلاق و فضیلت و تقوا و بیرق‌دار یک جهاد سخت و یک شهید بزرگ در زمره شهدای عالی‌مقام اسلامی، برادر عزیزمان شهید سردار بزرگ محمد بروجردی از دیگر چهره‌های شاخص استان است.

سردار سلامی با اشاره به سایر شهدای بزرگ استان چه از لشکر ۸۴ خرم‌آباد عزیزان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران و چه از لشکر حضرت ابوالفضل (ع) و چه برادران عزیز انتظامی، بیان کرد: با برخی از این شهیدان بنده آشنا بودم و زندگی کردم. سردار شهید «نعمت‌الله سعیدی» از زمره شهیدانی است که بنده افتخار زندگی‌کردن در کنار او را ماه‌ها داشتم؛ جوانی آراسته، منظم، باتقوا، باایمان، سلحشور، طناز و شوخ‌طبع و بانشاط و باروحیه بودند. بقیه جوانان لرستانی هم همین‌گونه بودند؛ فرماندهان این عزیزان در دوران دفاع مقدس در جهادِ سختی‌ها، شکست خطوط و پشت سر گذاشتن میادین مین و فراری‌دادن و تعقیب دشمن با آنها همراه بودم.

 

استاندار لرستان:
شجاعت در بین شهدای لرستانی بارزتر است

«فرهاد زیویار» استاندار لرستان نیز در این کنگره با ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان و تشکر از همه دست‌اندرکاران بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید در داخل و خارج استان، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: شجاعت، دلاوری، رفاقت، صداقت و وفاداری و خصایصی ازاین‌دست در بین لرستانی‌ها وجود دارد؛ ولی به طور قطع در بین شهدای لرستانی بارزتر است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ما امروز بزرگداشت شهدای استان است، افزود: طی سال‌های گذشته که ستاد کنگره آغاز به کار کرد به لطف خدا فضای استان به برکت یاد شهدا معطر شد.

استاندار لرستان ادامه داد: مسابقه برادرانه‌ای بین همه دستگاه‌ها و نهادها اعم از اصحاب رسانه، صداوسیما و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ظرفیت‌های علمی و هنری، اصناف و بازار و رده‌های مختلف بسیج و سپاه همه‌وهمه میدان‌داری کردند و کمک‌حال بودند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بسیار ارزشمندی حاصل شده است، یادآور شد: همه می‌دانیم باب شهدا از اول خلقت به روی بشر باز بوده است؛ ولی تاریخ تحولات انقلاب اسلامی رهاورد خون هزاران لاله سرخی بوده که عاشقانه در راه حق و حقیقت دین و ملت خون خود را نثار کردند.

زیویار با اشاره به تقابل با جبهه استکبار در منطقه گفت: اصلی‌ترین نقطه برای مقابله با دشمن مقاومت بوده است.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خبر داد؛
جمع‌آوری ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از شهدا و رزمندگان لرستانی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از جمع‌آوری ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از شهدا و رزمندگان لرستانی و جبهه دفاع مقدس خبر داد و گفت: به این گنجینه باید پرداخته شود.

سردار «مرتضی کشکولی» هم در کنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید لرستان با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری کنگره شهدای استان لرستان از دی‌ماه ۹۹ شروع شد؛ اما طی دو سال گذشته شدت گرفته است، اظهار داشت: از همان روز اول به لطف خدا شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و همه نهادها، دستگاه‌ها، سپاه و آحاد مردم با مشارکت با یکدیگر مجموعه کارهایی انجام دادند.

وی با بیان اینکه اولین کار ما با جمع‌آوری بیش از ۱۳۱ هزار سند از خاطرات، دست‌نوشته‌ها و… شهدای لرستانی آغاز شد، تصریح کرد: ۷۰ درصد اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس و شهدای لرستان جمع‌آوری‌شده است و در این قالب ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از شهدا و جبهه دفاع مقدس جمع‌آوری‌شده که گنجینه‌ای است و باید به آن پرداخته شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید بر اینکه مستندات جمع‌آوری‌شده تبدیل به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی شده است که پخش شده و یا به‌تدریج پخش می‌شود، افزود: کار بسیار خوبی که انجام شد تشکیل هسته همکار شعرا، نویسندگان، گرافیست‌ها و… است که آموزش ۱۸۷ نفر از اعضای این تشکل‌ها در کارگاه آموزشی برای ارائه تولیدات حوزه دفاع مقدس انجام شده است.

سردار کشکولی با اشاره به تدوین و تألیف و چاپ بیش از ۲۰۰ کتاب در حوزه‌های زندگینامه، کودکان، عملیات‌ها، بمباران‌ها و… ادامه داد: برای مشارکت‌جویی مردم بیش از ۲۱۳۶ یادواره شهدا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۵ اجلاسیه بزرگ شهدا با موضوعات روحانیت شهید، عشایر شهید، بانوان شهید و جاویدالاثرها و دانش‌آموزان شهید برگزار شده است، تصریح کرد: در فضای مجازی با راه‌اندازی ۱۵ پویش مجازی و تهیه ۲۰ قسمت پویانمایی و … فعالیت‌هایی انجام شده است.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
کنگره شهدا - حسین سلامی - فرهاد زیویار - مرتضی کشکولی - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم