مردم با انقلابی که حاصل تلاش خودشان است قهر نیستند

کد خبر: 
۳۸۸۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مردم با انقلابی که حاصل تلاش خودشان است قهر نیستند

مردم با انقلابی که حاصل تلاش خودشان است قهر نیستند

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ممکن است مردم از مسئولانی ناراحت و ناراضی باشند اما با انقلابی که محصول تلاش و مجاهدت خودشان است قهر نیستند و با شور و شعور پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالگرد شهادت محمد بروجردی، عملیات حاج عمران، آزاد سازی خرمشهر و نقش رزمندگان لرستان در این دو عملیات گفت: در این رابطه مراسم‌های خوبی در استان برگزار و از ستاد برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنیم، جا دارد در سال‌های این مراسم‌ها با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز دومین سال انتخابات مجلس شورای اسلامی سخنان مهمی را ایراد فرمودند و نقشه راه نمایندگان مجلس را برشمردند تصریح کرد: ایشان ارزیابی خوبی از عملکرد یک ساله مجلس داشتند و در انقلابی ماندن مجلس و مسئولان تاکید کردند، فرمودند که بعضی‌ها انقلابی می‌آیند اما انقلابی باقی نمی‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ایشان برخی از آسیب‌هایی که ممکن است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر آنها باشند را برشمردند افزود: مقام معظم رهبری بر ضرورت پرهیز از سپردن مسئولیت‌های شهری و استانی به افراد مورد نظر خویش، قوم، جناح، باند و حزب تاکید کردند و آن را به عنوان یک آسیب مطرح کردند.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان داشت: این امر فراگیر است و تا حدودی در لرستان طی دوره‌های مختلف به آن گرفتار بوده و از آن آسیب دیده است، بنا بر این باید این توصیه رهبر معظم انقلاب سرلوحه دلدادگان به نظام اسلامی باشد.

مردم با انقلابی که محصول مجاهدت خودشان است قهر نیستند

وی گفت: جمهوری اسلامی نوعی از حکومت است که بر این اساس بوده که مناسبات حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت بر اساس کتاب، سنت و دستورات اسلامی است، مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند تا افرادی را انتخاب و مناسبت حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت بر اساس قوانین اسلامی رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: ممکن است مردم از مسئولانی ناراحت و ناراضی باشند اما با انقلابی که محصول تلاش و مجاهدت خودشان است قهر نیستند و با شور و شعور پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها را در شورای اسلامی شهر انتخاب خواهند کرد.

استقلال نظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها

حجت‌الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه بر اساس اسناد بالا دستی و قانون شرایطی برای داوطلبان ریاست جمهوری معین شده است گفت: بر اساس قانون رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی، ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر، مدبر، دارای حسن سابقه و امانت، تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد، بیش از ۶۰۰ نفری که ثبت نام کردند اصلاً از رجال سیاسی و مذهبی نبودند، سوابق مدیریتی و تدبیر کلان را نداشتند، بنا بر این پرونده اینها از همان ابتدا ناقص بود و صلاحیت آنها احراز نشد.

وی ادامه داد: در مورد برخی دیگر صلاحیت آنها احراز نشد و مقام معظم رهبری به زیبایی توضیح دادند و البته به خود داوطلبان هم گفته شد، داوطلبینی که احراز صلاحیت نشدند از طیف‌ها و جناح‌های مختلفی بودند و مربوط به یک جناح خاص نبودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: حتی برخی از افرادی که صلاحیت آنها احراز نشد منصوبینی در شورای نگهبان داشتند اما انتصاب نتوانست در رأی نهایی شورای نگهبان تأثیر داشته باشد و این امر ناشی از استقلال نظر و دقت نظر شورای نگهبان است.

انتخابات شورای شهر و روستا برای ما خیلی مهم است

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز برای ما خیلی مهم است گفت: در گذشته توسط شوراهای اسلامی در استان و مرکز استان کارهایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه‌ای که مردم اعلام رضایت کنند فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای استان لرستان از جمله خرم‌آباد نیازمند شورای شهری است که به اندازه چندین دوره کار عمرانی و فرهنگی انجام دهد افزود: کسانی باشند که ایجاد تحول کنند، تحولی که در سخنان مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویان مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
نماینده ولی فقیه در لرستان - خطبه های نماز جمعه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم