محیط‌های کاری؛ کانون انتشار کرونا

کد خبر: 
۳۲۵۵
مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

محیط‌های کاری؛ کانون انتشار کرونا

محیط‌های کاری؛ کانون انتشار کرونا

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان،  محیط‌های کاری را کانون انتشار کرونا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ ناهید شفیعیان امروز یکشنبه در سخنانی گفت: طبق آخرین آمار حدود ۶۳ درصد از شاغلین کشور را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این موضوع که محیط‌های کاری کانون انتشار ویروس کووید ۱۹ هستند، عنوان کرد: این موضوع توجه بیشتر مردان در محیط کار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: مشاغل مانند حمل و نقل، تهیه مواد غذایی، انبارداری، ساخت و ساز و کار در کارخانه در بین مردان بیش‌تر دیده می‌شود و متأسفانه با مرگ و میر بیشتر نیز همراه هستند.

شفیعیان گفت: با توجه به اینکه مردان قشر مهم تأمین کننده مایحتاج خانوارها هستند باید بر حفظ سلامتی این گروه در محیط‌های کاری نظارت ویژه داشت.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۷۰ دستورالعمل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در محیط کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت فاصله‌ی مجاز بین پرسنل و کارگران، به کارگیری وسایل حفاظتی، گندزدایی اصولی محیط‌های کاری، کنترل‌های فنی و مهندسی در جهت کاهش ارتباطات انسانی، مدیریت استاندارد شیفت‌های کاری و توجه ویژه به تهویه کافی هوا در فضاهای سربسته و اماکن پرازدحام مهم‌ترین این پروتکل‌ها هستند.

شفیعیان عنوان کرد: به منظور کنترل رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در محیط‌های کاری به ویژه فضای کارخانجات گشت‌های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان اداره کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صمت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی به صورت منظم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به موازات این گشت‌ها، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای متشکل از ۷۲ نفر در مراکز بهداشت شهرستان‌ها نیز کارخانجات و مراکز کاری تحت پوشش خود را نظارت می‌کنند

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - کرونا - دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم