مجتمع پرورش ماهی سپیددشت؛ شاهکار آبزی‌ پروری ایران

کد خبر: 
۳۰۷۲
مدیرکل شیلات در نشست مجازی با خبرنگاران عنوان کرد:

مجتمع پرورش ماهی سپیددشت؛ شاهکار آبزی‌ پروری ایران

مجتمع پرورش ماهی سپیددشت؛ شاهکار آبزی‌ پروری ایران

مدیرکل شیلات لرستان از مجتمع بزرگ پرورش ماهی سپیددشت به عنوان یکی از شاهکارهای آبزی پروری یاد کرد و گفت: این پروژه، آبزی پروری ایران را رو سفید کرده و افتخاری برای استان است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ کیارش بیرانوند که در نشست خبری مجازی با بیان این مطلب گفت: به خبرنگاران و اصحاب رسانه پیشنهاد می‌کنم، پروژه سپیددشت را از نزدیک ببینند.

وی با بیان اینکه این پروژه خیلی عالی انجام شده، افزود: ظرفیت تولید این مجتمع بیش از ۶ هزار تن ماهیان سردابی در سال است که یک انقلاب در بحث آبزی پروری است.

مدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: تولید ماهیان سردآبی مجتمع سپیددشت معادل تولیدات ۳ استان همسایه لرستان است که با راه اندازی آن بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

بیرانوند گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های این پروژه که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از اعلام آمادگی این اداره کل در واگذاری مجتمع سپیددشت از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی خبرداد و تصریح کرد:  به دنبال راه اندازی کل مجتمع هستیم و بخش خصوصی باید عملکرد زنجیره را کامل انجام دهد یعنی از راه اندازی کارخانه خوراک، کارخانه عمل آوری و ... را می‌بایست مدیریت کند.

به گفته بیرانوند، این پروژه می‌تواند تحول بزرگی در منطقه محروم سپیددشت ایجاد کند و به اقتصاد، تولید و اشتغال مردم منطقه را متحول کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - اداره کل شیلات لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم