مؤسسات تخصصی وکالت؛ تسهیل‌کننده روند دادرسی

کد خبر: 
۷۰۰۲
رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان: 

مؤسسات تخصصی وکالت؛ تسهیل‌کننده روند دادرسی

غلامرضا رفیعی رئیس کانون وکلای لرستان

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: مؤسسات تخصصی وکالت، تسهیل‌کننده روند دادرسی و تسریع‌کننده احقاق حقوق مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «غلامرضا رفیعی» در افتتاحیه هلدینگ تخصصی حقوقی "عدل امید" که با حضور مسئولان، قضات، وکلا، مردم و اصحاب رسانه در سالن شهید آوینی ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و خیرمقدم و هفته قوه قضائیه به حاضران با اشاره به سابقهٔ تاریخی وکالت در ایران و لرستان گفت: از سال ۱۲۹۱ که وزارت عدلیه وجود داشته، وکالت هم بوده است تا اینکه در سال ۱۳۳۳ دکتر مصدق با راهیابی و پیشه‌گیری از کشورهایی که کانون وکالت تخصصی داشتند، کانون جامع وکلا را در همان سال تأسیس کردند.

وی افزود: با توجه به تجربه ۲۵ سال تلاش در این شغل شریف و سخت، اعتقاد دارم این حرفه جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است و چون با مشکلات و مسائل مردم ارتباط دارد خودبه‌خود در طول رابطه وکالت سختی‌ها منتقل می‌شود‌ و اضطراب‌ها سبب کهولت می‌شوند.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: علاوه بر دغدغه احقاق حق موکل، باید یار و غمخوار موکل در طول دادرسی بود و این نگرانی‌ها مستقیماً بر روحیه او تأثیرگذار است.

رفیعی، تأسیس مؤسسه امید را تبریک گفته و خاطرنشان کرد: در غرب کشور تقریباً اولین مؤسسه در تاریخ کشور است که فعالیت حقوقی تخصصی را آغاز می‌کند.

وی، ادامه داد: تشکیل مؤسسات حقوقی در کشورهای پیشرفته با تعداد وکلای بالا تشکیل شده است صرفاً در یک زمینه‌ خاص، این نحوه پیگیری خدمات حقوقی آثار خیلی خوبی دارد.

وی افزود: آثار اول این تخصصی بودن به خود وکیل برمی‌گردد و به پژوهش تخصصی می‌انجامد که ریشهٔ علمی وکیل را بالا می‌برد و به یک وکیل علمی باتجربه تخصصی تبدیل خواهد شد.

«رفیعی» ادامه داد: اثر دوم راحتی کار مردم است برخی مردم برای تخصص‌های خاص مراجعه می‌کنند پس آنها هم به این سطح از آگاهی رسیده‌اند که به دنبال وکیل تخصصی باشند تا راحت‌تر به نتیجه برسند‌.

وی با بیان اینکه اثر سوم تشکیل مؤسسات حقوقی و وکالت تخصصی در دستگاه قضایی هم مورد استقبال واقع شده و مشهود است، اظهار کرد: قاضی را در جریان پرونده کمک می‌کند؛ چون وکیل تخصصی روند کار را بهتر می‌شناسد و اعتبار دفاعیات بالاتر می‌رود از طرفی اعتماد قاضی بیشتر می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: مؤسسات تخصصی وکالت تسهیل‌کننده روند دادرسی و تسریع‌کننده احقاق حقوق مردم هستند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
موسسه حقوقی - عدل امید - کانون وکلای دادگستری لرستان - غلامرضا رفیعی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم