مأموریت ویژه معاون استاندار برای مهندسان

کد خبر: 
۴۶۳۱
در جلسه با هیئت مدیره نظام مهندسی لرستان مطرح شد؛

مأموریت ویژه معاون استاندار برای مهندسان

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، برای سازمان نظام مهندسی استان ماموریت ویژه‌ای تعیین کرد و گفت: برای حوزه عمرانی لرستان ۱۰ اولویت را اعلام کنید.

به گزارش پایگاه خبری زرک، احمد رضا دالوند امروز یکشنبه در جلسه با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه مشکلات فراوانی در استان وجود دارد و می‌طلبد که همه برای رفع آنها پای کار باشیم اظهار داشت: در مقطع زمانی که ما مسئولیتی بر عهده داریم، تکلیف و وظایف خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری و برنامه ریزی در راستای رفع مسائل و مشکلات استان تصریح کرد: باید با برنامه ریزی لازم، محرومیت و مشکلات حوزه اشتغال را در لرستان رفع کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم استفاده از مدیران متعهد، متخصص و کارآمد در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: باید شبانه روز کار کرد تا عقب ماندگی‌های موجود در استان رفع شود.

دالوند در ادامه با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات موجود در استان را به حداقل برسانیم عنوان کرد: در این راستا ساختار اداری باید تغییر پیدا کند و به این موضوع نیز به صورت جدی اعتقاد دارم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای جوان، با انگیزه، با تجربه و با تخصص، گفت: در نهایت این نیروها در کنار هم قرار گیرند، یکی از معضلاتی که در ساختار مدیریتی استان وجود دارد این بوده که در حوزه پرورش نیروی توانمند، متخصص و با تجربه در سطوح مدیریتی، آن طور که باید اقدامی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه اولین کاری که انجام خواهیم داد، ایجاد یک اتاق فکر، متشکل از افراد کارشناس، خبره، مسلط، صاحب ایده، فکر، خلاق و… در سازمان نظام مهندسی است افزود: در این راستا نیز از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم.

سامانه الکترونیکی شهرداری و نظام مهندسی راه‌اندازی شود

دالوند با اشاره به اینکه متأسفانه کار تیمی در استان ضعیف است عنوان کرد: اختلاف نظرها طبیعی است، اما مهم این است که در کنار هم و با هم فکری، این اتاق فکر را تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها هم در حوزه نیروی انسانی و هم پتانسیل‌هایی که در درون استان وجود دارد، ادامه داد: در این راستا رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یک تیم و اتاق فکر در استان تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه این جلسه به صورت ماهانه تشکیل شود و افزود: هر جلسه‌ای که تشکیل می‌شود با برنامه و با هدف برگزار شود، جلسه اول کلی گویی بود اما در جلسات بعدی از قبل دستور کارهای جلسه اعلام شود.

دالوند با اشاره به موضوع الکترونیکی کردن مباحث مربوط به شهرداری و نظام مهندسی بیان داشت: این امر در اولین فرصت باید با برگزاری جلسه مربوطه، در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این رابطه با یک برنامه زمانبندی شده باید جلو برویم و سریعاً باید این اتفاق بی افتد چرا که این امر دارای مزایای فراوانی خواهد بود افزود: باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع به نتیجه برسد.

حقوق معوقه ۵۰ میلیاردی در شهرداری‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه شهرداری‌ها بیان داشت: یکی از اولویت‌های من در معاونت عمرانی، رفع مشکلات این حوزه است چرا که چالش‌ها و مشکلات جدی در این حوزه وجود دارد.

دالوند با اشاره به آمار بالای نیروهای شهرداری‌های لرستان بیان داشت: الان به جایی رسیدیم که بحث حقوق معوقه شهرداری‌ها به شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور کشیده شد.

وی با بیان اینکه میزان حقوق معوقه شهرداری‌های استان ۵۰ میلیارد تومان است افزود: مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری‌ها به طور حتم باید اصلاح شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهندسی معکوس در شهرداری‌های استان ادامه داد: بعد از شناسایی مسائل و مشکلات موجود در شهرداری‌ها، باید به سمت اصلاح آنها حرکت کنیم.

دالوند با اشاره به تخلفات حوزه ساخت و سازها در لرستان گفت: بستر و زمینه تخلف باید شناسایی و اصلاح شود، در این راستا نیز نظام مهندسی نقش اساسی و مهمی دارد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم و کلیدی سازمان نظام مهندسی در حوزه ساخت و سازها عنوان کرد: انتظار داریم که روند همدلی و هماهنگی موجود در نظام مهندسی استمرار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در ادامه به موضوع نظارت و ضرورت توجه جدی به این مقوله از سوی نظام مهندسی استان تاکید کرد و گفت: این امر باید سختگیرانه مورد توجه قرار بگیرد چرا که واقعیتی که وجود دارد این بوده که در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد.

دالوند با بیان اینکه در حوزه نظارت‌ها انتقاداتی دارم که باید با برنامه ریزی لازم هم از سوی نظام مهندسی و هم بنیاد مسکن این حوزه ارتقا پیدا کند گفت: با استفاده از ظرفیت صنعت ساختمان می‌توان زمینه را برای ایجاد اشتغال در استان فراهم کرد.

ضرورت استفاده از فرصت اجرای طرح «جهش مسکن»

وی با تاکید بر اینکه اینکه صادقانه و دلسوزانه همه پای کار بیایم افزود: در نظام مهندسی استان نیز مقداری سرعت در کارها باید بالا برود، البته سرعت در کارها به معنای تخلف نیست، بلکه با رعایت قانون باید سرعت را در کارها بالا برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه با رعایت مباحث قانونی، باید در یک بازه زمانی کارها انجام گیرد بیان داشت: طرح «جهش مسکن» یک فرصت استثنایی برای استان است و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم چرا که باید پاسخگوی افکار عمومی در این رابطه باشیم.

دالوند تاکید کرد: توقع و انتظاری که از سازمان نظام مهندسی استان دارم، فراتر از سایر دستگاه‌ها است چرا که از نظر من این سازمان یک مرجع رسمی، علمی و تخصصی است.

مأموریت ویژه معاون عمرانی برای سازمان نظام مهندسی

وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی مسائل و مشکلات مربوط به نظام مهندسی و ارائه آنها به معاونت عمرانی گفت: اتاق فکر نیز از سوی این سازمان با حضور صاحبان ایده و فکر در ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین بر ضرورت احصا و ارائه ۱۰ اولویت اساسی حوزه عمرانی در سطح استان از سوی سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: این اولویت‌ها به معاونت عمرانی به صورت مکتوب ارائه و اعلام شوند.

دالوند تاکید کرد: این امر نیز باید به صورت کارشناسی و تخصصی اعلام شود.

عکس: محمد یاراحمدی

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
معاونت عمرانی استانداری لرستان - احمدرضا دالوند - سازمان نظام مهندسی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم