لزوم حل معضل مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد

کد خبر: 
۲۷۶۳
خطیب جمعه خرم‌آباد تأکید کرد؛

لزوم حل معضل مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

خطیب جمعه خرم‌آباد بر لزوم حل معضل مناطق حاشیه نشین توسط مدیریت شهری خرم‌آباد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به روند فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری، بیان داشت: در این رابطه مطالب و نکاتی که لازم بوده را در اتاق‌های در بسته به اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شخص شهردار اعلام کرده‌ام، اما در این اجتماع عمومی هم به میزانی که می‌شود در جمع عموم مطالب و نکاتی را بیان می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سابقه شهرداری در خرم‌آباد به بیش از ۹۰ سال می‌رسد، تصریح کرد: آغاز فعالیت شهرداری در آن زمان مختص به دو محله معروف خرم‌آباد بود و با گسترش شهر وظایف این نهاد نیز گسترش یافت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: توسعه معابر و پارک‌ها، تنظیف معابر و رفع سد معبر عمومی، تعیین محل مخصوص دفع زباله، اتخاذ اقدامات لازم برای حفظ شهر از خطر بلایای طبیعی از وظایف شهرداری‌ها است. 

ضرورت تشویق دیگران به مشارکت در امور شهر

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه در قانون اساسی، ۳۴ ماده و ۹ تبصره به عنوان وظیفه بر عهده اعضای شورای اسلامی شهرها است و هر کسی داوطلب خدمت در این شوراها بوده باید اینها را مطالعه کند و در خود این آمادگی را ببیند که آیا می‌تواند خود را وقف خدمت به مردم کند یا نه؟ گفت: اینها وظایف سخت و سنگینی است، امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه‌ها، امور فرهنگی، بهداشتی و… وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای شهر نهاده شده است. 

وی با اشاره به اینکه ما اینها را در نشست‌های مختلف بازگو کرده‌ایم، ادامه داد: وظایفی هم بر عهده ما شهروندان است که یکی از آنها حس تعلق خاطر به محله و شهر محل سکونت خود ما است.

وی با تاکید بر ضرورت تشویق دیگران به مشارکت در امور شهر، بیان داشت: احساس مسئولیت در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم مهم است، همچنین تلاش در جهت حفظ نظافت شهر و همچنین تشریک مساعی، تعاون و همکاری با مدیریت شهری در ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی بسیار مهم است.

وجود کاستی‌هایی در اداره شهر

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، همچنین بر ضرورت پرهیز از ایجاد و تأسیس اماکنی که موجب بروز مزاحمت برای مردم می‌شود تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به حد و اندازه‌ای که در اداره شهر قابل قبول هست، کاستی‌هایی وجود دارد، تا این کاستی‌ها از سوی مسئولان و شهروندان بر طرف نشود ما به مدیریت قابل قبول شهری نخواهیم رسید.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه، مردم، شهر را خانه خود بدانند و در عمران، آبادانی، امور فرهنگی و حفظ مؤلفه‌های شهر خوب، مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: همچنین مردم عوارض شهرداری را پرداخت کنند، اگر این امر محقق نشود، اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود.

وی، بیان داشت: سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به شهرداری بدهکارند و باید آن را پرداخت کنند تا وضعیت شهر از این حالتی که هست نجات پیدا کند.

رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین شهری در اولویت کار شهرداری و شورای شهر باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت کار شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد، افزود: البته در کنار شهرداری، دستگاه‌های مرتبط دیگری هم هستند که باید پای کار بیایند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت کار و فکر جهادی در مدیریت شهرداری، عنوان کرد: حفظ، نگهداری و افزایش فضای سبز و درختان سرسبز که پیشینه شهر هستند بسیار مهم است، برای ما قابل قبول نیست که یک درخت سر به فلک کشیده به دلیل اینکه در کنار یک آپارتمان چندین طبقه است، بریده شود.

وی با بیان اینکه باید پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر حفظ شود، ادامه داد: داشتن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر وظایف شهردار و شورای اسلامی شهر است، باید بدانند که در پنج سال آینده جایگاه هر محله‌ای در امور فرهنگی، عمرانی و بهداشتی چه خواهد بود؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما ضمن قدردانی از کارهای انجام شده، ظرفیت شهرهای استان و همچنین مرکز استان بیش از این است که بشود خدماتی شایسته ارائه داد، گفت: رضایت مردم یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهید نواب صفوی، دلداده مردم بود

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ دی ماه و شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یاران ایشان، گفت: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند که جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.

وی ادامه داد: جمعیت فداییان اسلام در سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و فعالیت‌های آن از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۴ ادامه پیدا کرد، این شهید عزیز بعد از ۱۰ سال مبارزه، جهاد مستمر و بی‌وقفه در سن ۳۱ سالگی به همراه یاران خود به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه این شهید عزیز و یارانش به دنبال آرمان‌هایی بودند که امام راحل در ۱۵ خرداد ۴۲ دنبال کردند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ این آرمان‌ها به بار نشست، گفت: شهید نواب صفوی، طلبه‌ای جوان، پر شور و پر حرارت بود و وجود ایشان مملو از عشق و ایمان به اسلام و دلداده مردم بود.

حجت‌الاسلام شاهرخی اظهار داشت: بصیرت و آگاهی به اهداف، اخوت اسلامی، استکبار ستیزی، مرز بندی با دشمن ، تقوای همراه با دانایی و توانایی، دوری کردن از محدودیت نژادی، قومی و جنسیتی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است که نواب به آن پایبند بوده و باید راه این شهید با استحکام بیشتری ادامه یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی تمام قد در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد و باعث فضاحت استکبار جهانی در بیرون از مرزها و در درون آن کشورها شده است.

محمد بیرانوند/

 

 

برچسب‌ها: 
سیاسی - نماز جمعه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم