لزوم حفظ دستاورد کنترل شیوع کووید۱۹ در لرستان

کد خبر: 
۳۲۳۸
خطیب جمعه خرم‌آباد تأکید کرد:

لزوم حفظ دستاورد کنترل شیوع کووید۱۹ در لرستان

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم آباد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم حفظ دستاورد کنترل شیوع کووید۱۹ در شهرهای استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: سخت‌تر از فقر و تنگ‌دستی، بیماری جسم است و از سخت‌تر از این دو بیماری دل و جان است، اینکه روح انسان به وسیله رذائل بسته شود.

وی با بیان اینکه رذائل اخلاقی و حسادت، غیبت، نفاق، دورویی، بخل و... بیماری‌های جان و دل است که سخت است، تصریح کرد: بیماری جسمی درمان می‌شود ولی بعضی از بیماری‌های روح انسان به گونه‌ای است که سال‌های سال همراه انسان است و کسب تقوا راه نجات از بیماری دل است.

خطیب جمعه خرم‌آباد یادآور شد: از خدا بخواهیم در همه حالات و لحظات ذکر و یادش بر مسیر ما قرار بگیرد و در راه تقوا حرکت کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله واقع شده که از خداوند تبارک و تعالی درخواست می‌کنیم به همه مصدومان شفای عاجل عنایت بفرماید، گفت: ما نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که لرستانی‌ها در صورت نیاز آماده کمک رسانی و ایثار در این جهت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان به شیوع کووید۱۹ در جهان اشاره و اضافه کرد: در لرستان با مجاهدت‌های فراوان و تلاش‌های مستمر دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه، هلال احمر و گروه‌های جهادی وضعیت شیوع کرونا در شهرها از قرمز به آبی و زرد تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های بسیاری تلاش می‌کنند، به ویژه با اجرای طرح شهید سلیمانی اثرگذاری را دیدیم و شهرهای ما زرد و آبی شدند، افزود: باید این دستاورد را حفظ کنیم؛ رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست‌ها، خودداری از شرکت در اجتماعات و استفاده از ماسک از نکات اساسی است که مردم باید اهمیت بدهند.

نارنجی و قرمز شدن شهرهای استان یعنی تعطیلی کسب و کار در آستانه عید

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه اجتماعات در آرامستان‌ها مضر است، باعث می‌شود که این دستاورد را از دست بدهیم، اظهار داشت: مردم آگاه و بصیر لرستان، نارنجی و قرمز شدن شهرهای استان یعنی تعطیلی کسب و کار آن هم در آستانه پایان سال که اصناف نیازمند داد و ستد هستند، عزیزانی که در آرامستان‌ها تجمعات صدها نفری دارید، شما یا نزدیکان شما در اثر این اجتماعات مبتلا می‌شوند و خدایی نکرده از دست می‌روند، هر عزیزی که از بین ما بروند مصیبت زده او می‌شویم.

وی خطاب به مردم با بیان اینکه این اجتماعات سبب آسیب جسمی یا روحی می‌شود که تا پایان همراه افرادی است که مبتلا می‌شوند، در مواردی سبب فوت فرد می‌شود و اندوه فراغ و آسیب‌های روحی و روانی را برای خانواده‌ها در پی دارد، تعطیلی کسب و کار و آثار منفی آن بر زندگی مردم و بیکار شدن جمعی از اقشار کم درآمد از پیامدهای این چالش پیش رو است، تصریح کرد: مردم شریف اعتبار و پولی که باید صرف تجهیز بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌های پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها شود صرف درمان بیماران کرونایی می‌شود که این یک خسارت است.

خطیب جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بیاییم با هوشمندی و خردورزی همانطور که در اسفند ۹۸ مقررات را رعایت کردیم همچنان پایبند باشیم، با استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و عدم تجمع در آرامستان ها و بازارها، کسب و کارها را به تعطیلی نکشانیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه از ابتدای پیدا شدن این ویروس جمع زیادی از دنیا رفتند و برخی که از دنیا رفتند در استان شناخته شده بودند، ولی یک اعلامیه و بنر ندادند و مراسم‌ها را به صورت خانوادگی و شخصی برگزار کردند و اعلام کردند تسلیت تلفنی به منزله حضور است، افزود: کافی بود اینها اشاره‌ای کنند هزاران نفر اجتماع کنند اما این کار را نکردند و نتیجه این شد که هفته هاست شهرها در وضعیت آبی یا زرد هستند؛ بیاییم با همبستگی و اتحاد رأی و نظر به گونه‌ای عمل کنیم که زندگی و معیشت مردم از رونق برخوردار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های ماه رجب اشاره کرد و با تاکید بر لزوم آشنایی با سیره عملی امام علی (ع) و ائمه معصومین گفت: با سیره امام علی (ع) در بعد رسیدگی به محرومین، عدالت اجتماعی، ترویج آموزه‌های علوی و… باید آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امام راحل در صحیفه نور می‌فرماید «اگر به جمهوری اسلامی معتقد هستید باید حکومت اسلامی مثل حکومت امام علی باشد، مردمی که در این حکومت زندگی می‌کنند همه اسلامی باشند، کسانی که در حکومت هستند باید وضع حکومت حضرت امیر و سیره آن بزرگوار را در نظر بگیرند و ببینند باید چه بکنند»، تصریح کرد: امام (ره) در باب مجلس نیز می‌فرمایند «مجلس چنانچه الگو قرار داد آن چیزی که امیر المومنین می‌خواست و آن عدالت است، می‌شود بگوییم آن مجلس از متمسکین به ولایت امیرالمومنین خواهد بود».

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: الان بودجه در مجلس است و حقوق خیل کثیری یا متوسط است یا زیر متوسط، اینکه یکسان افزایش حقوق بدهند با عدالت امام علی (ع) نمی‌خواند، اینکه عددی را افزایش دهند که تأثیری در طبقه متوسط یا زیر متوسط نداشته باشد با سیره امام علی (ع) نمی‌خواند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد برخی حقوق‌ها باید ثابت نگه داشته شود و به برخی عددی اضافه شود که با عدالت سازگار باشد.

جهت حرکت ما باید به سمت قله فضیلت‌ها یعنی سیره امام علی (ع) باشد

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام علی (ع) بر قله فضیلت‌ها ایستاده است و جهت حرکت ما باید به سمت این قله باشد، افزود: بدحجابی، بدزبانی، بد کرداری و… ما را به سمت آن قله نمی‌برد، هم مردم و هم مسئولان جهت گیری به سمت قله فضیلت‌ها باید داشته باشند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ما مردم و خصوصاً کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند باید فاصله خود را با رفتار علوی کم کنیم، اظهار داشت: ما شیعه امام علی هستیم و در حکومتی هستیم که پرچم حکومت ما را با پرچم امام علی (ع) می‌شناسند، پس باید در این مسیر حرکت کنیم و اولین گام در این مسیر این است که روش اشرافی گری برای مسئولان ممنوع باشد.

وی تصریح کرد: اشرافی گری برای همه ضعف محسوب می‌شود ولی برای مسئولان ضعفش بیشتر نمایان است، در نظام اسلامی اشرافی گری ضعف محسوب می‌شود.

فضای مجازی محل جدال و نزاع‌های آن‌چنانی نشود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه سیره علوی این است که همه ما به ویژه جوانان حزب اللهی و گروه‌های جهادی و آن شخصیت‌هایی که در پیروزی ۲۲ بهمن بودند، آن‌هایی که هشت سال نبرد رزمندگان را مشاهده کردند و پس از آن ۳۰ سال از انقلاب را دیدند دقت کنند، رسانه‌ها و فضای مجازی را محل نزاع و جدل با یکدیگر قرار ندهند، یادآور شد: تفاوت سلیقه‌ها را در مجلس خصوصی در میان بگذاریم و گفتگو کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه هیچگاه امامین انقلاب و آن‌هایی که در عمل و گفتار پیرو آنان بودند فضای علنی را محل جدال و نزاع‌های آن‌چنانی که در برخی مشاهده می‌کنیم نکردند، افزود: سیره علوی را مشاهده کنید، امام ۲۵ سال خانه نشین بود و برای مصلحت اسلام به تکلیف خود عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه بایستی از راه و روش و مسیر درست باید مسائل را دنبال کرد، گفت: اگر کسی ایده و عقیده‌ای دارد، اطلاعات و آگاهی‌هایی دارد که به استان و مردم آسیب می‌زند نباید در فضای مجازی به شکل جدال و نزاع مطرح کند، باید از راه و روش خودش گفتگو کرد، اگر در استان قابل بررسی نیست در خارج از استان پیگیری کنید.

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی دستگاه‌هایی داریم که اگر کسی مدعی مطلبی است می‌تواند از طریق آنها پیگیری کند، چه افراد بلند پایه‌ای بودند که محاکمه شدند و الان در زندان هستند، تصریح کرد: بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و تجارب گوناگونی که کسب کرده‌ایم بایستی راه گفتگو کردن را از مجرای صحیح خودش انتخاب کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: در شرایط کنونی نیاز به وحدت ملی و انسجام اسلامی داریم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سیاسی - خطبه های نماز جمعه - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم