لزوم تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف جرایم خاص

کد خبر: 
۲۶۰۶
امام جمعه کوهدشت تاکید کرد:

لزوم تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف جرایم خاص

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت

امام جمعه کوهدشت بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های جرایم خاص تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری کوهدشت، ضمن اشاره به آیات قرآن مبنی بر واگذاری امانت‌ها به افراد شایسته، اظهار کرد: یکی از مصادیق این آیات، سپردن مسئولیت به افرادی است که اهلیت لازم را دارا بوده و نمونه آن منصب خطیر قضاوت است.

وی خاطرنشان کرد: قضا در قرآن به معانی مختلفی همچون خلق کردن، امر و فرمان، فارغ شدن و حکم دادن بیان شده است؛ از این‌رو قضاوت و حکم کردن شرعی، واجب کفایی است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به پنج رکن قضاوت، بیان داشت: بعد محتوایی یا همان قوانین و احکام، بعد ساختار قضایی، بعد سیاست‌های کیفری، نیروی انسانی و کادر قضایی و در نهایت تشکیلات اجرایی پنج رکن قضا هستند.

حجت الاسلام طهماسبی، رسیدگی و صدور احکام در مورد تعدی‌ها را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: تصمیم‌گیری و اقدام لازم، احقاق حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، حُسن نظارت بر اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب مجازات مجرمان از دیگر رسالت‌های مجموعه قضایی است.

وی، دادخواهی را حق مسلم هر فردی دانست و اظهار کرد: قاضی در صدور حکم بایستی مستقل عمل کند و در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها صبور و بردبار باشد.

امام جمعه کوهدشت، اطاله دادرسی را خطرناک دانست و بر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های جرایم خاص تاکید کرد.

علی سبزواری/

 

برچسب‌ها: 
ابراهیم طهماسبی - امام جمعه کوهدشت - مراسم تودیع و معارفه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم