لزوم انتقال مفهوم واقعی انقلاب به جوانان

کد خبر: 
۲۹۹۰
استاندار لرستان تأکید کرد؛

لزوم انتقال مفهوم واقعی انقلاب به جوانان

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان بر لزوم شناساندن و انتقال مفهوم واقعی انقلاب به جوانان، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی امروز یکشنبه در مراسم آغاز دهه فجر در مصلای الغدیر شهر خرم‌آباد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، تحقق خواسته تاریخی ملت ایران بود، اظهار داشت: ملت ایران بیش از ۱۰۰ سال به دنبال کسب استقلال، آزادی و ایجاد حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلام بود.

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان ملت ایران دچار استعمار و سلطه خارجی بود، بیان داشت: همچنین ملت ایران در داخل از استکبار و دیکتاتوری رنج می‌برد.

هیچکس نمی‌تواند اراده خود را به این ملت تحمیل کند

استاندار لرستان با بیان اینکه در این راستا ملت ایران به دنبال رهایی از این وضعیت بود و تلاش‌های زیادی هم انجام داد، افزود: در نهایت در سال ۵۷ این کوشش‌های تاریخی به نتیجه خود رسید.

خادمی، خواسته‌های ملت را در آن روزها، استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: آنچه که تا امروز حاصل شده در بعد استقلال سیاسی، به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دسترسی پیدا کرده‌ایم، امروز هیچ کشوری، شخصی و قدرتی خارج از نظام سیاسی و حاکمان مردم که منتخبان مردم هستند برای کشور تصمیم نمی‌گیرد و هیچکس نمی‌تواند اراده خود را به این ملت تحمیل کند.

وی، بیان داشت: در بعد اقتصادی، علیرغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز به جایگاه لازم نرسیده‌ایم، به طور حتم باید به نقطه‌ای برسیم که حداقل‌ها را داشته باشیم و راه حل آن هم اقتصاد مقاومتی است که در مقابل تکانه‌هایی که از بیرون شکل می‌گیرد بتواند خود را بازیابی کند.

در بعد فرهنگی هنوز شعار استقلال به طور کامل محقق نشده است

استاندار لرستان با در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نیز علیرغم غنای فرهنگی که داریم، گاهاً تحت تأثیر و نفوذ قرار می‌گیریم، افزود: در بعد فرهنگی هنوز شعار استقلال به طور کامل محقق نشده است.

خادمی با تاکید بر ضرورت اجرای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، عنوان کرد: شناساندن انقلاب و مفهوم واقعی انقلاب به جوانان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال ۳۷۰ پروژه با اعتبار معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ زنی می‌کنیم، گفت: از این تعداد پروژه، ۳۲۰ مورد عمرانی به میزان ۷۴۰ میلیارد تومان است، همچنین ۲۶۲ پروژه با اعتبار ۵۹۱ میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحی هستند، ۵۸ پروژه با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان نیز پروژه‌های کلنگ زنی هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سیاسی - دهه فجر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم