لرستان رتبه سوم کشور در طرح جهش تولید

کد خبر: 
۵۲۶۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

لرستان رتبه سوم کشور در طرح جهش تولید

لرستان رتبه سوم کشور در طرح جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان در اجرای طرح جهش تولید دربخش کشاورزی رتبه سوم کشور را داراست و از سازمانهای موفق و پیشرو در این زمینه است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سید عماد شاهرخی درسه شنبه های خبری و نشست با خبرنگاران افزود: فعالیت جهاد کشاورزی دربسیاری ازکمیته‌ها، اراضی، تولیدات، باغبانی و استعلامات قانونی صنایع روند روبه رشد داشته است به گونه ای که در طرح جهش تولید رتبه سوم کشوررا به خود اختصاص داده و خرید ادوات کشاورزی نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

وی  با اشاره به اینکه درطرح جهش تولید ۳۵۰ هزار اراضی دیم تحت پوشش قرار گرفتند اظهارکرد: طی سال زراعی گذشته۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان بخش کشاورزی پرداخت شده که بیمه محصولات کشاورزی نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به رتبه سوم این استان در جهش تولید اشاره کرد و گفت: پرداخت ۵۰ درصد بیمه وکودهای اسیدآمینه از مشوق‌های جهش تولید است که  سبب افزایش ۲۰۰ کیلوگرمی تولید در هکتار شده است.

شاهرخی  به اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با هدف اقتصادی شدن و مکانیزه شدن کشاورزی، اشاره  کرد وافزود: از ابتدای فصل‌ برداشت تاکنون ۱۱۰ هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه  سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

شاهرخی کشت کاملینا را ازمحصولات سازگار با اراضی دیم استان درکنار اقتصادی بودن آن دانست و گفت: اگر به کشاورزی ۳۵۰ میلیارد تسهیلات اختصاص داده شود ۱۷۰ طرح نیمه تمام تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به رفع تداخلات اراضی منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح رفع تداخلات تاکنون ۵۷۸ پلاک رفع تداخل شده از این تعداد ۳۲۲ مورد سال گذشته انجام شده است.

شاهرخی اظهار کرد: با برنامه ریزیهای  صورت گرفته  درهفته جهاد‌کشاورزی ۴۲ طرح کشاورزی با مجموع اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم