لرستانی‌ها همواره در عرصه گذشت پیش‌قدم بوده‌اند

کد خبر: 
۵۲۳۷
رئیس کل دادگستری لرستان:

لرستانی‌ها همواره در عرصه گذشت پیش‌قدم بوده‌اند

لرستانی‌ها همواره در عرصه گذشت پیش‌قدم بوده‌اند

خرم‌آباد- رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازش، صلح، دوستی، مهربانی و محبت یک فرهنگ اصیل اسلامی است، تصریح کرد: لرستانی‌ها همواره در عرصه گذشت و سازش پیش‌قدم بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت الاسلام «سعید شهواری» امروز پنج شنبه در همایش ستاد صبر در لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه سازش و صلح مهم‌ترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است، اظهار داشت: اگر یک خانواده پویا و یک اجتماع در حال تعالی را می‌خواهیم، گذشت، پایه اساسی تحقق آن است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ صلح یک فرهنگ اسلامی و قرآنی است، عنوان کرد: قرآن کریم فرهنگ صلح و سازش را فرهنگ برادری می‌داند، ویژگی جامعه ایمانی، برادری و زندگی برادرانه است که نتیجه آن نیز ایجاد فرهنگ صلح، سازش و گذشت در بین برادران ایمانی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به آیات و روایات متعدد در رابطه با ضرورت صلح و سازش، بیان داشت: گذشت و صلح سنت پیامبر اسلام بوده است.

حجت الاسلام شهواری با تاکید بر اینکه فرهنگ سازش، صلح، دوستی، مهربانی و محبت یک فرهنگ اصیل اسلامی است، افزود: اگر امروز این فرهنگ گرامی داشته می‌شود به خاطر بزرگی و عظمت آن و درس‌هایی است که از مکتب بزرگان داریم.

وی با تاکید بر استمرار فرهنگ سازش، فرهنگ دوستی، مهربانی و صلح و سازش در لرستان، گفت: شرافت، مهربانی، غیرت، شجاعت، دوستی و… از ویژگی‌های مهم مردم لرستان است و این مردم لایق خدمت هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به تعمیق فرهنگ صلح، سازش، گذشت، برادری و اخوت در بین مردم لرستان، بیان داشت: مردم این استان نسبت به اهل بیت ارادت خاص دارند و فرهنگ صلح و سازش و گذشت در این راستا در بین مردم این استان تعمیق یافته است.

حجت‌الاسلام شهواری، تأکید کرد: مردم لرستان همواره در عرصه گذشت و سازش پیش‌قدم بوده‌اند.

وی با اشاره به آمار صلح و سازش در لرستان گفت: تعداد گذشت‌ها و صلح‌هایی که در رابطه با مسئله قتل انجام گرفته و پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده، نشان دهنده پذیرش این فرهنگ مهم از سوی این مردم است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه برای تحقق سازش و رفع کدورت‌ها نیاز به تلاش‌های شبانه روزی است، گفت: نتیجه گسترش فرهنگ سازش و گذشت، ایجاد امنیت در جامعه است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - سعید شهواری - صلح و سازش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم