لرستان؛ رتبه نخست کشور در صدور و تعویض اسناد مالکیت

کد خبر: 
۴۰۴۴
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد؛

لرستان؛ رتبه نخست کشور در صدور و تعویض اسناد مالکیت

علی اکبر باقری مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: این مجموعه در صدور و تعویض اسناد مالکیت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ علی اکبر باقری امروز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تثبیت اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت اظهار داشت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در لرستان وجود دارد و ۷۸ درصد اراضی استان در حوزه ملی است.

وی تصریح کرد: از این میزان تا پایان سال ۹۸ کمتر از ۷ درصد معادل ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی تثبیت و سند دار شده بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه در سال ۹۹ یک عملکرد جهادی بی‌سابقه در مجموعه ثبت اسناد شکل گرفت و یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان سند دار شد، یادآور شد: این میزان به معنای رشد ۱۱۰۰ درصدی در صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی لرستان است.

باقری خاطرنشان کرد: همت و همکاری مجدانه همکاران و اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک، موجب شد در کل کشور یک جهش جهادی در صدور اسناد مالکیت اراضی ملی رخ دهد و لرستان هم به تبع عملکرد بسیار مثبتی داشته است.

وی گفت: در نیمه اول ۱۴۰۰ تمامی اراضی ملی استان سند دار و در سامانه کاداستر تثبیت می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به اینکه این مجموعه در صدور و تعویض اسناد مالکیت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در حوزه مختومه کردن پرونده‌های اجرایی با رشد ۳۵۰ درصدی عملکرد، رتبه دوم کشور را کسب کرده‌ایم.

باقری با بیان اینکه ۵۷۰ میلیارد معوقات بانکی در استان وصول شده است که در این بخش رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: همچنین در تعداد شرکت‌های ثبت شده رتبه دوم کشور را داریم.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۲۹ دفتر خانه اسناد رسمی به مجموعه دفاتر استان اضافه شده است، افزود: در سال جاری هم آزمون جذب سردفتر را خواهیم داشت و تعداد دفاتر قابل توجهی به استان اضافه می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان یادآور شد: قبلاً تنها مراکز شهرستان‌ها دفترخانه داشتند اما امروز همه شهرهای استان دفترخانه اسناد رسمی دارند که تنظیم اسناد رسمی را برای مردم تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان - علی اکبر باقری - کاداستر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم