لرستان؛ رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور

کد خبر: 
۵۴۴۱
مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد؛

لرستان؛ رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور

لرستان؛ رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اعلام اینکه رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور را داریم، تصریح کرد: ۷۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی دراستان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «پویا تابعی» امروز که در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۷۵ درصد یعنی ۱۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد مقاوم سازی شده است که در این رابطه مقام نخست مقاوم سازی در کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ از ۲ هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه در لرستان یک هزار و ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است و براساس قانون، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول تهیه و اجرای طرح هادی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه امیدواریم با تامین اعتبار لازم ظرف ۶ سال آینده واحد ناایمن روستایی نداشته باشیم، عنوان کرد: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۱۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد مقاوم سازی شده است که حدود ۷۵ درصد را شامل شده و در کشور استان اول به شمار می‌ رویم.

«تابعی» افزود: ۱۴۸ طرح هادی روستایی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هفته دولت امسال در استان به بهره برداری رسید و ۱۲۸ پروژه طرح هادی دیگر نیز با برآورد اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال اجرا می‌شود.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد مسکن لرستان - پویا تابعی - مقاوم سازی مسکن روستایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم