قطب درمانی لرستان در انتظار سالن تشریح پزشکی قانونی

کد خبر: 
۴۴۳۹
رئیس دادگستری الیگودرز مطرح کرد؛

قطب درمانی لرستان در انتظار سالن تشریح پزشکی قانونی

امیر هوشنگ فتحی رئیس دادگستری الیگودرز

رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز گفت: قطب درمانی لرستان در انتظار تکمیل و تجهیز سالن تشریح پزشکی قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «امیرهوشنگ فتحی» در وبینار بررسی آخرین وضعیت سالن تشریح پزشکی قانونی الیگودرز که به ریاست «محمد خدابخشی» نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد، سخن می‌گفت، اظهار داشت: عملیات احداث این سالن با ۲۴۵ مترمربع مساحت بدون تحمیل یک ریال بار مالی برای قوه قضاییه و یا پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

وی با اعلام اینکه ساخت سالن تشریح پزشکی قانونی الیگودرز به علت عدم تخصیص اعتبار لازم با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است، تصریح کرد: به پیمانکار این پروژه مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بدهکار هستیم.

رئیس دادگستری الیگودرز ادامه داد: اگر بخواهیم این سالن را تکمیل و تجهیز کنیم به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با پیگیری‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مدیریت ارشد استان مشکل نقدینگی مرتفع شود.

فتحی از الیگودرز به عنوان قطب درمانی استان لرستان یاد کرد و بیان داشت: به همین منظور وجود سالن تشریح پزشکی قانونی در این شهرستان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه شهرستان الیگودرز سه حوزه قضایی دارد، خاطرنشان ساخت: کالبدگشایی، یکی از مسائل مهم برای رمزگشایی جرایم جنایی است و این موضوع ضرورت وجود سالن تشریح پزشکی قانونی در این شهرستان را دو چندان کرده است.

رئیس دادگستری الیگودرز تعداد کالبدگشایی اجساد در این شهرستان طی شهریور امسال را ۱۸ مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد کالبدگشایی با کمترین امکانات و به منظور جلوگیری از انتقال جسد به شهرستان های همجوار، آن هم با مساعدت مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان صورت گرفته است.

 فتحی اضافه کرد: هم اکنون کالبدگشایی در غسالخانه قبرستان «اکبرعلی» این شهرستان انجام می‌شود که اگر نیابت قضایی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار هم داشته باشیم به مراتب حجم کار و مشکلات بیش از پیش خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به معظل دیگری به نام نبود پزشک پزشکی قانونی مستقر در الیگودرز پرده برداری کرد و اذعان داشت: الان کار کالبدگشایی شهرستان را پزشک معاضدتی انجام می‌دهد که شایسته است مسئولان امر با طرح‌های تشویقی به جذب نیرو در پزشکی قانونی الیگودرز مبادرت کنند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این وبینار «محمدخدابخشی» نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم الیگودرز در مجلس و همچنین «محمدرضا فارسی‌نژاد» مدیرکل پزشکی قانونی لرستان برای پیگیری و رفع مشکلات مطرح شده توسط رئیس دادگستری این شهرستان قول مساعد دادند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل پزشکی قانونی لرستان - دادگستری الیگودرز - امیر هوشنگ فتحی - محمد خدابخشی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم