فضاحت تاریخی در ورود به کنگره آمریکا

کد خبر: 
۲۶۷۶
خطیب جمعه خرم‌آباد مطرح کرد؛

فضاحت تاریخی در ورود به کنگره آمریکا

اعتشاشات کنگره آمریکا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه ما امروز در آمریکا سرنوشت جامعه بی‌تقوا را می‌بینیم، بیان داشت: به همین دلیل فضاحت تاریخی در ورود به کنگره آمریکا به بار آمد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه اول نماز جمعه خرم‌آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: انسان یک پوشش ظاهری دارد که آن لباس است، همچنین انسان یک پوشش باطنی دارد که آن هم تقوا است.

وی با بیان اینکه مفسران از این پوشش باطنی و تقوا، به عنوان عمل صالح یاد می‌کنند، افزود: انسان در پوشش تقوا باید به صفات نیک مزین شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه خداوند از انسان‌های با تقوا عمل را می‌پذیرد، افزود: در تمام نزاع‌هایی که رخ می‌دهد یا هر دو طرف و یا یک طرف بیتقوا است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه قرآن هدایت برای انسان‌های با تقوا است، افزود: تقوا یک امر ضروری برای هر فرد است، این تقوا تنها مختص به فرد نیست، جامعه هم باید تقوا داشته باشد.

وی، بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر مردم یک شهر و یک دیار ایمان بیاورند و تقوا داشته باشند ما برکات را از آسمان و زمین بر روی آنها می‌گشاییم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه جامعه مثل فرد نیاز به تقوا دارد، ادامه داد: بین تقوا به عنوان یک امر فرهنگی و دینی و گشایش اقتصادی رابطه مستقیم وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: نعمت‌های پایدار و فراوان بر امت با تقوا نازل می‌شود و این وعده الهی است و تخلف ناپذیر است، زمین و آسمان سرچشمه برکات الهی است.

وی، افزود: جامعه‌ای که در آن عدالت اجتماعی و عدالت قضائی وجود داشته باشد، فرصت شغلی برابر داشته و در آن تبعیض نباشد، جامعه‌ای که امور آن به دست انسان‌های با تقوا، متعهد، دانا و توانا باشد، مدیریت جهادی و با تدبیر و همت مضاعف در آن حاکم باشد و… یک جامعه با تقوا می‌شود و محل نزول برکات الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما امروز در آمریکا سرنوشت جامعه بی تقوا را می‌بینیم، بیان داشت: آمریکا در بین کشورها جنگ ایجاد می‌کند، اسلحه به آنها می‌فروشد، اما الان به دلیل اینکه در این جامعه تقوا حاکم نیست به سراشیبی دچار شده است و چه فضاحت تاریخی در ورود به کنگره آمریکا به بار آمد.

حجت الاسلام شاهرخی، تاکید کرد: راه نجات، تقوای فردی و اجتماعی است.

محمد بیرانوند/

 

برچسب‌ها: 
نماز جمعه - نماینده ولی فقیه در لرستان - اغتشاشات - کنگره آمریکا - حجت الاسلام شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم