فرهنگ لرستان مزین به رهاورد فکری مفاخر است

کد خبر: 
۵۳۹۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان: 

فرهنگ لرستان مزین به رهاورد فکری مفاخر است

فرهنگ لرستان مزین به رهاورد فکری مفاخر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فرهنگ لرستان ریشه در سپیده‌دم تاریخ دارد آنجا که بشر برای نخستین‌بار در غار کلدر به اندیشیدن نشست و آدمی بیش از ۴۰ هزار سال پیش در غار یافته نقاشی را به دنیا هدیه داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «اعظم روانشاد» ششم آبان‌ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ لرستان دانشگاهی است که محصول اندیشه آن ۶۵۵۵ شهید گلگون‌کفن برای نگهبانی از اسلام و مام وطن است.

وی ادامه داد: فرهنگ لرستان مزین به رهاورد فکری مفاخری چون شهید «فخرالدین رحیمی»، «آیت‌الله کمالوند»، آیت‌الله «بروجردی»، شهید «بروجردی» و شهید «شکارچی»‌ها و« نورخدا» های تا همیشه زنده و مزین است به نام «علامه شهیدی»، استاد «زرین‌کوب»، «اوستا»، آیت‌الله «آدینه‌وند» و «سید فرید قاسمی» است.

روانشاد افزود: فرهنگ لرستان ریشه در سپیده‌دم تاریخ دارد آنجا که بشر برای نخستین‌بار در غار کلدر به اندیشیدن نشست و آدمی بیش از ۴۰ هزار سال پیش در غار یافته نقاشی را به دنیا هدیه داد و زنان ما نخستین کسانی بودند که در حوزه سیمره به کشاورزی نشستند.

وی بیان کرد: ماحصل چنین فرهنگی بی‌بی مریم‌ها، قدم‌خیرها و قزی‌هاست، بدیهی است اگر شیرمردان ما طلایه‌داران مشروطه و انقلاب و جبهه‌های جنگ باشند، بدیهی است اگر روز خبرنگار به نام شیردل عرضه رسانه لرستان شهید محمود صارمی باشد و همه اینها نام بار سنگینی است که به‌عنوان خدمتگزار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شانه گرفتم؛ اما با توکل به ذات اقدس حضرت حق و به مدد حضرت زینب (س) و شهدای این مرزوبوم و ارادت و سرسپردگی به مقام عظمای ولایت و جبهه فرهنگ که خط مقدم نبرد ماست دوشادوش یکایک سربازان انقلابی فرهنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران را برای اهتزاز هرچه بیشتر به دست می‌گیرم.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان - اعظم روانشاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم