عرضه داروهای سقط جنین؛ تهدید رشد جوانی جمعیت

کد خبر: 
۵۵۰۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

عرضه داروهای سقط جنین؛ تهدید رشد جوانی جمعیت

عرضه داروهای سقط جنین؛ تهدید رشد جوانی جمعیت

بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عرضه گسترده داروهای سقط جنین در مراکز مختلف موجب شده آمار سقط جنین در استان افزایش پیدا کند که در این راستا، کمیته‌ای جهت جمع‌آوری و برخورد با فروشندگان آن‌ تشکیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری زرک قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز به ریاست بهرام دلفان و با حضور معاونین توسعه، بهداشت، درمان، فرهنگی و آموزشی، مدیران ستادی و کارشناسان مرتبط در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

این جلسه با ۲ دستورکار پیگیری مصوبات جلسات قبل قرارگاه و پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از سقط جنین لازم است که گشت‌های مشترک با هدف جمع‌آوری داروهای سقط جنین و برخورد با فروشندگان آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

بهرام دلفان گفت: موضوع تبیین اهمیت جوانی جمعیت و تاثیرات سقط جنین بر این امر و ارائه آموزش مباحث مرتبط به پزشکان و متخصصان زنان باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از بهورزان و مراقبین سلامت موفق در زمینه فرزندآوری تقدیر خواهد شد.

مریم کوشکی؛ معاون بهداشت دانشگاه در این جلسه اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به مراجعین مرکز نفس برای انجام آزمایشات بارداری در تمام شهرستان‌های استان، یک آزمایشگاه برای این موضوع در نظر گرفته شده و خدمات لازم را ارائه میدهد.

وی افزود: تاکنون ۴۷ نفر به مراکز نفس در استان لرستان مراجعه کرده‌اند که ۴۱ نفر آن‌ها از سقط جنین منصرف شده و مابقی در دست پیگیری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر لزوم کاهش سقط جنین، عنوان کرد: یکی از مواردی که میتواند در کاهش آمار سقط جنین موثر باشد، جمع‌آوری داروهای غیرمجاز سقط و برخورد با فروشندگان آن‌ها است.

کوشکی گفت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو این گونه داروها به صورت قاچاق وارد میشوند و به دلیل سود بالایی که برای فروشندگان دارند، سبب روی آوردن افراد به فروش اینگونه داروها می‌شوند.

وی از ادغام طب ایرانی و نظام بهداشت خبر داد و گفت: مطابق دستورالعمل وزارت بنا شده که طب ایرانی با مجموعه آموزش های مدون در نظام بهداشت ادغام شود.

کوشکی افزود: در این راستا از ابتدای سال آینده مسئله طب ایرانی به پرونده الکترونیک افراد افزوده شده و ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶ سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: در زمینه پیشگیری از ناباروری، کلاس‌های آموزشی طب سنتی برای کارکنان تامین اجتماعی، انتقال خون و نیروهای مسلح ۶ شهرستان استان برگزار شده و در ۶ ماهه دوم سال نیز برای کارخانجات برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - معاون بهداشت علوم پزشکی لرستان - سقط جنین - تهدید رشد جوانی جمعیت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم