عرصه بر اراذل و اوباش سابقه‌دار تنگ‌تر می‌شود

کد خبر: 
۱۹۴۵
دادستان خرم‌آباد:

عرصه بر اراذل و اوباش سابقه‌دار تنگ‌تر می‌شود

مراسم تکریم و معارفه دادستان خرم‌آباد

دادستان مرکز لرستان با اشاره به اولویت برخورد با جرایم مخل نظم عمومی و تیراندازی‌ها، گفت: عرصه بر اراذل و اوباش سابقه‌دار تنگ‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ داریوش شاهون‌وند امروز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان خرم‌آباد تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم، بایستی در جهت حفظ نظم و امنیت و گرفتن حق مظلوم از ظالم اقدام کند و متأسفانه تا حدودی حفظ حقوق عامه که باید در رأس امور باشد در لرستان مغفول مانده است.

وی به تشریح راهکارهای ارتقای نظم و امنیت و تحقق سیاست‌های اساسی دستگاه قضا در خرم‌آباد پرداخت و گفت: جلوگیری از تعطیلی کارخانجات، نظارت بر عملکرد بانک‌ها، برخورد با مفاسد اقتصادی، برخورد با معترضان به بیت المال، حمایت از مسئولان جهادی، نظارت بر نحوه عملکرد در زندان‌ها، جلوگیری از اعطای مرخصی به زندانیان با سابقه و… از جمله موارد در دستور کار است.

دادستان خرم‌آباد، برخورد با جرایم خشن و مخل نظم عمومی و برخورد با تیراندازی‌ها را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: شناسایی اراذل و اوباش سابقه دار و خطرناک، شناسایی قاتلان متواری و شناسایی مجرمان خطرناک از راهکارهای عملی برای اقدام در این بخش است؛ همچنین مناطق را از نظر جرم خیزی باید تقسیم کنیم و بتوانیم در جهت کاهش جرایم در این مناطق تلاش کنیم.

شاهون‌وند با اشاره به اینکه حفظ شأن و کرامت همکاران قضائی از مسائلی است که باید پیگیری شود، اظهار داشت: تفرقه و نفاق و تخریب در سیستم قضایی باید قطع شود، با افرادی که تفرقه انگیز باشند برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نقد پذیری از ناحیه مسئولان دادستانی را فرهنگ سازی کنیم، تصریح کرد: همه باهم در یک راستا و در تعامل با رییس کل دادگستری لرستان حرکت می‌کنیم.

شاهون‌وند با تاکید بر اینکه جلسات هفتگی بین قضات دادسرا تشکیل خواهد شد و مشکلات را حل و اختلاف نظرها و سلیقه‌ها در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها رفع خواهد شد تا همه باهم در راستای ایجاد عدالت اقدام کنیم، افزود: پرونده‌های مهم با اولویت رسیدگی می‌شود تا جرایم را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
داریوش شاهون وند - دادگستری لرستان - دادستان خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم