عده‌ای به دنبال تضعیف نظام شورایی بودند 

کد خبر: 
۶۷۵۵
شهردار خرم‌آباد:

عده‌ای به دنبال تضعیف نظام شورایی بودند 

عده‌ای به دنبال تضعیف نظام شورایی بودند 

خرم‌آباد - شهردار مرکز لرستان با بیان اینکه رضایت نسبی شهروندان از مدیریت شهری، نتیجه هم‌فکری و هم افزایی اعضای شورای شهر  خرم‌آباد بوده است، تصریح کرد: عده‌ای به دنبال تضعیف نظام شورایی بودند؛ معتقدم هرگونه تضعیف جایگاه شورا، گناهی نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار زرک، «داریوش بارانی بیرانوند» امروز هجدهم اردیبهشت در آئین تجلیل از شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به عنوان شورای برتر لرستان که در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: نظام شورایی به معنای گام برداشتن در راستای صراحت و نص صریح قرآن کریم  است.

وی با ابراز تأسف از اینکه شرایطی فراهم شده که این مفهوم نظری به ذهن ما تبادر کند نظام شورایی در کشور، تقلید یا پیروی از سیستم دموکراسی غرب هست، تصریح کرد: این در حالیست که مبانی فقهی و حقوقی نظام شورایی در دین مبین اسلام و در کشور ما ظهور و بروز آن بر کسی پوشیده نیست.

شهردار مرکز لرستان ادامه داد: دوره ششم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در همه وجوه شورایی اعم از تقنینی، نظارتی و مشورتی،  عملکرد مناسبی داشته است.

«بارانی بیرانوند» با بیان اینکه رضایت نسبی شهروندان از مدیریت شهری، نتیجه هم‌فکری و هم افزایی اعضای شورای شهر  خرم‌آباد بوده است، تصریح کرد: عده‌ای به دنبال تضعیف نظام شورایی بودند؛ معتقدم هرگونه تضعیف جایگاه شورا، گناهی نابخشودنی است؛ چرا که مفهوم شورا تکلیفی الهی بوده و در همه مسائل باید به دنبال تقویت جایگاه شورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

وی بیان داشت: در درون شورا و شهرداری، اصطکاک‌ها و تضارب آرای طبیعی وجود دارد ؛ اما خروجی و برونداد آن به رضایت خداوند و مردم انجامیده و برای ادامه مسیر برنامه جسورانه و در شأن، شوکت و منزلت شهر خرم‌آباد تعریف شده و کماکان به این همدلی و هم افزایی نیازمندیم.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: برونداد عملکرد شورا ظرفیت مکملی به نام فرمانداری دارد و هرجایی که به دنبال منویات غیر جمعی و حبس مصوبات بوده و کارشکنی بوده کارکرد شورا تقلیل یافته؛ اما در خرم‌آباد هیچ‌گونه کوتاهی در تصمیمات لحاظ نشده و کارها دلسوزانه پیش رفته و در تکمیل فرایندهای قانونی مشکلی وجود نداشته است.

«بارانی بیرانوند» افزود: با رصد دیگر شهرها، طی سال‌های اخیر سیستم مدیریت شهری در کسب رضایت مردم مؤثر بوده و تمامی اینها حاصل همدلی، وحدت و هم افزایی شورا با مجموعه شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی بوده و با ورود استاندار جدید امیدواریم از شرایط جدید بهره‌برداری مطلوب‌تری در کسب رضایت عمومی داشته باشیم.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
شورای اسلامی شهر خرم آباد - شهردار خرم آباد - داریوش بارانی بیرانوند - شورای برتر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم