عادی انگاری و خطر خیز جدید کرونا در لرستان

کد خبر: 
۲۹۴۸
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا هشدار داد؛

عادی انگاری و خطر خیز جدید کرونا در لرستان

عادی انگاری و خطر خیز جدید کرونا در لرستان

استاندار لرستان با ابراز نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا هشدار داد: در صورت عادی انگاری از سوی مردم خطر خیز جدید کرونا در استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در جلسه تصویری قرارگاه اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: با همکاری خوب مردم وضعیت کنونی لرستان مناسب است، اما نشانه‌هایی از روند رو به افزایش ابتلا به کرونا در برخی از نقاط استان گزارش شده که باید جدی گرفته شود.

وی، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت موج‌های قبلی نیز با جرقه‌های کوچکی آغاز شد و علیرغم آنکه در روزهای نخستین حجم ابتلا پایین بود، به یکباره طیف وسیعی از بیماری کشور را در برگرفت.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: این نشانه‌های کوچک نگران کننده است و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن است منجر به شیوع موج چهارم شود.

خادمی یادآور شد: موج چهارم به این دلیل که ویروس دچار جهش شده و سرعت انتقال آن بالاتر رفته بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

وی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان و تأکید کرد: کماکان ایجاد هرگونه تجمع به هر شکل آن ممنوع است و مردم باید با پرهیز از شرکت در دورهمی‌ها و مراسم عزا یا عروسی ضمن استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی در این زمینه همکاری کنند.

خادمی تأکید کرد: این نگرانی وجود دارد که مردم در شرایط کنونی دچار عادی انگاری شده و از میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاسته شود که در نهایت احتمال ورود به موج چهارم بیشتر و در ادامه کنترل بیماری نیز سخت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - کرونا - استان لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم